فروش بلیت هواپیما بالاتر از چه نرخی تخلف است؟

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان گفت: فروش بلیط هواپیما بالاتر از نرخ‌های آذر ماه ۹۷ تخلف است و باید شرکت‌های هواپیمایی نرخ آذر ماه ۹۷ را ملاک عمل قرار دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، «سیدجواد احمدی»  اظهار داشت: تیرماه امسال نرخ بلیط هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار افزایش یافته و نرخ‌های جدید به اجرا گذاشته شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: رعایت نشدن فرآیند مندرج در مصوبه ۲۹ مرداد ۹۷  شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور تخلف بوده و باوجود مکاتبات این سازمان برای اصلاح روند مزبور، اقدامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه صورت نگرفت و مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، نرخ بلیط هواپیما بر مبنای آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته شود.

به گفته وی،  فروش بلیط با نرخ بالاتر تخلف محسوب می شود و این موضوع مورد تایید وزیر راه وشهرسازی نیز قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر همین اساس طی بازرسی به عمل آمده از چهار شرکت هواپیمایی در هفته‌های گذشته به علت اضافه دریافتی، ضمن تشکیل پرونده مراتب به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و وضعیت سایر شرکت‌ها نیز در دست بررسی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید