تاریخ سازی آندرسکو با شکست ویلیامز در فینال تنیس اپن آمریکا

تنیسور کانادایی که برای نخستین بار در اپن آمریکا شرکت کرده بود توانست در فینال بانوی شماره هشت جهان را شکست دهد و فاتح این رقابت‌ها شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فینال تنیس اپن آمریکا در بخش بانوان بامداد یکشنبه بین بیانکا آندرسکو و سرنا ویلیامز برگزار شد. تنیسور جوان کانادایی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل بانوی شماره هشت جهان شگفتی ساز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

تنیسور ۱۹ ساله که برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر شده بود توانست قهرمان ۶ دوره اپن آمریکا را با یک نتیجه قاطع شکست دهد. آندرسکو در ست اول دو گیم نخست را با پیروزی به پایان رساند و در ادامه ویلیامز توانست اولین گیم خود را به دست آورد. با این حال برتری تنیسور کانادایی ادامه داشت و او پس از این که نتیجه را ۵ بر ۳ کرد، در گیم دیگر نیز پیروز شد تا ست اول را با ۶ بر ۳ به نفع خود به پایان برساند. اشتباه‌های ویلیامز باعث شد آندرسکو به هدفش نزدیک شود. تنیسور آمریکایی برخلاف بازی‌های درخشانش در مراحل گذشته، برابر حریف کانادایی‌اش در سطح خود ظاهر نشد.

برتری بانوی شماره ۱۵ جهان در ست دوم هم ادامه داشت و او دو گیم نخست را به نام خود ثبت کرد. ویلیامز مانند ست گذشته توانست اختلاف را به حداقل برساند اما پس از آن گیم شرایط کاملا متفاوت شد و آندرسکو امتیاز ها را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت کرد. تنیسور کانادایی نتیجه را ۵ بر یک کرد و تنها یک گام با قهرمانی فاصله داشت. با این حال ویلیامز گیم بعدی را به نام خود ثبت کرد. بانوی شماره هشت جهان در ادامه سرو را در اختیار داشت و نتیجه را ۵ بر ۳ کرد. شرایط بازی کاملا تغییر کرد و ویلیامز توانست اختلاف را به حداقل برساند. تلاش‌های تنیسور آمریکایی نتیجه داد و او بازی را ۵ بر ۵ مساوی کرد. بالاخره آندرسکو ۶ گیم پیروزی را به نام خود ثبت کرد. او در گیم بعدی پیروز شد و تاریخ سازی کرد.

پیش از او تنها تنیسوری که در اولین حضورش در اپن آمریکا به فینال رسیده بود ونوس ویلیامز بود. با این حال تنیسور آمریکایی در فینال ۱۹۹۷ شکست خورد و از کسب جام بازماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید