نجات بیش از هزار مصدوم سوانح رانندگی از میان خودروهای تصادفی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از انجام هزار و ۲۷ مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات هزار و ۳۲۵ نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال احمر در سراسر کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی سلیمی در مورد آخرین جزئیات اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال احمر از ۳۱ خرداد تا ۱۵ شهریور جاری گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۲۱۵ مأموریت امدادی شامل ۴۹ درصد مأموریت ترافیکی، ۵ درصد ساحلی و ۵ درصد مأموریت کوهستان انجام شده و امدادگران هلال احمر در سراسر کشور خدمات لازم را به ۳۷ هزار و ۵۳۶ نفر از هموطنان ارائه کرده اند.

وی از نجات ۱۰ هزار و ۲۰۹ نفر از مسافران تابستانی از خطر انواع حوادث خبر داد و گفت: از این تعداد افراد نجات یافته ۵۸ درصد مربوط به حوادث ترافیکی، ۱۲ درصد مربوط به حوادث ساحلی و ۱۱ درصد مربوط به حوادث کوهستان در سراسر کشور بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در مدت یادشده ۱۳ هزار و ۲۸۳ نفر از خدمات درمان سرپایی بهره مند، ۶ هزار و ۷۹۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و چهار هزار و ۹۴۸ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری و موقت هلال احمر در سراسر کشور استفاده کردند.

سلیمی  از بهره مندی ۷ هزار و ۴۸ مسافر تابستانی سواحل کاسپین (دریای خزر) از خدمات درمان سرپایی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

وی با ارائه آخرین اقدامات انجام شده هلال احمر در طرح امداد و نجات ساحلی (دریای کاسپین) در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران از ١۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه گفت: در مدت یادشده هشت هزار و ۵۶۲ نفر آسیب دیده و هزار و ۴۰۴ نفر از خطر حوادث نجات یافته اند که هزار و ۳۵۲ نفر از آنها در مازندران، ۴۳ نفر در گیلان و ۹ نفر در گلستان بوده که از این تعداد ۱۱۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۳۲۹ نفر از مسافران تابستانی سراسر کشور در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با تلاش و کوشش نیروهای امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور ۴۵۸ ماموریت در ۷۲ ساعت گذشته انجام شد که با انجام این ماموریت‌ها هزار و ۱۹۱ نفر امدادرسانی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۳۲۹ نفر نجات یافتند، ۶۴ نفر خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه را در محل دریافت کردند و ۲۵۰ نفر نیز با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

سلیمی اضافه کرد: در مدت یادشده ۲۷ مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات ۳۱ نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در سراسر کشور انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل ۱۰۶۲ آمبولانس، ۴۵۶ خودرو نجات، ۵۰ خودرو عملیاتی ویژه، ۱۲۱۸ خودرو عملیاتی، ۲۷ خودرو فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ موتور سیکلت، ۴۸۰ موتور سیکلت امدادی، ۳۴۳۹ ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید