قیمت خودرو در بازار امروز پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۹۸/ احتمال بازگشت پراید به کانال ۳۰ میلیون

آخر هفته برای بازار خودرو با روی خوش فرا رسیده است. طوری که اغلب محصولات سایپا و ایران خودرو امروز کاهش قیمت قابل قبولی دارند و به جز یکی دو مورد، اغلب محصولات در بازار خودرو تا حدودی ارزان شده‌اند. کاهش قیمت چند روز اخیر پراید باعث شده به بازگشت این خودرو به کانال ۳۰ میلیونی بیشتر از قبل امیدوار باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ روند کاهش قیمت در بازار خودرو به آرامی، اما به صورت مداوم پیگیری می‌شود. هرچند در این بین یکی دو محصول ایران خودرو ساز مخالف می‌زنند و امروز کمی به قیمت‌هایشان اضافه کرده‌اند، اما روند کلی بازار رو به کاهش است. برای مثال امروز پژو پارس در بازار خودرو با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده، اما در طرف مقابل رانا حدود ۵۰۰ هزار تومان گران شده و امروز با قیمت ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.  

سمند امروز در بازار خودرو رفتار دوگانه‌ای دارد. برخلاف روند کلی بازار که عموما به صورت کاهشی پیگیری می‌شود، امروز قیمت سمند EF۷ با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی همراه است و به ۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده. در طرف مقابل سمند LX حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده و امروز در بازار ۷۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.  

امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بیشترین کاهش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به نام خود ثبت کرده است. طوری که این محصول امروز با کاهش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی همراه است و به حدود ۷۸ میلیون تومان رسیده. با این وجود در طرف مقابل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بدون تفاوت نسبت به روز گذشته سر جایشان ایستاده‌اند. قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت روز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در بازار ۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

پژو ۴۰۵ SLX امروز در ادامه روند روز‌های گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است. قیمت روز پژو ۴۰۵ SLX تقریبا به ۸۰ میلیون تومان رسیده، اما پژو ۴۰۵ GLX آن را به خوبی همراهی نمی‌کند. چراکه پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز همچنان مثل روز‌های گذشته حدود ۷۴ میلیون تومان قیمت دارد و مدل بنزینی آن با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۷۱ میلیون تومان رسیده است.

قیمت انواع دنا امورز تغییر خاصی نسبت به روز گذشته ندارد و دنا معمولی تیپ ۲ با افزایش یک میلیونی به ۱۰۹ میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس توربو هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۶۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. شرکت ایران خودرو فروش این دو محصول را متوقف کرده و به کسانی که آن‌ها را پیش‌خرید کرده بودند، پیشنهاد کرده به جایشان ماشین دیگری تحویل بگیرند. در بین انواع دنا، تنها فروش دنا پلاس تیپ ۱ ادامه دارد که در کارخانه ۱۱۰ میلیون تومان قیمت خورده و در بازار حدود ۱۰ میلیون بیشتر و ۱۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای دیگر محصول ایران خودرو است که امروز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی روبرو شده و به ۱۱۴ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک بیشتر ارزان شده و امروز در بازار با کاهش پنج میلیونی روی ۱۵۷ میلیون تومان ایستاده است.  

 

دیدگاه تان را بنویسید