کارگردان سریال «ناخونک» مطرح کرد؛

از احسان علیخانی برای شوخی کردن اجازه گرفتم

کارگردان سریال «ناخونک» که در هفته های اخیر به دلیل شوخی با برنامه «عصر جدید» بر سر زبان ها افتاده می گوید: احسان علیخانی آنقدر بزرگ است که متوجه تفاوت شوخی و تمسخر می شود. من برای این قسمت از سریال از او اجازه گرفتم و او اعتماد داشت که قرار نیست من برنامه او را به سخره بگیرم بلکه می‌خواهم به واسطه برنامه پربیننده اش یک سری حرف هایی بزنم که در خود برنامه امکان گفتن آن نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یزدان فتوحی، کارگردان سریال «ناخونک»، در مورد مراحل آغاز این سریال گفت: همراه با تیم تولید و پزشکان روانشناس از بهمن‌ماه شروع به بررسی و تحقیق در مورد سوژه‌ها کردیم. از آنجایی‌که من از این نوع کارها را انجام دادم، می‌دانستم با چه مسائلی می‌توانیم شوخی کنیم و به چه مسائلی بپردازیم که دغدغه مردم باشد. بنابراین یک لیست از موضوعاتی که قرار بود به آنها بپردازیم تهیه کردیم. سپس شروع به طراحی قصه‌ها کردیم به‌طوری‌که اتفاقات به داستان اصلی، که یک خانواده هستند، ربط پیدا کند. به‌همین ترتیب مراحل پیش تولید را فرورین‌ماه انجام دادیم و کار را از اول اردیبهشت کلید زدیم.

بازیگر برنامه «خنده بازار» با اشاره به عوامل موفقیت این سریال تلویزیونی که آن را از سایر کارها مجزا می‌کند بیان داشت: من اعتقاد دارم اگر مسئله ای را صادقانه به مردم بگویی برای کارت اتفاق خوبی می افتد. ما برنامه های شبیه هم کم نداریم اما در نتیجه فقط یکی دوتا از آنها مورد استقبال مخاطب قرار می گیرد و به دل می نشیند. این نشان می دهد اگر کسی بخواهد فقط پول بگیرد و یک زمانی را در تلویزیون پُر کند قطعا کارش موفق نمی شود. ما مردمان باهوشی داریم که به راحتی تشخیص می دهند کدام برنامه دروغ می گوید و کدام برنامه به مخاطب احترام می گذارد.

فتوحی با اشاره به حضور بازیگران جدید در ناخونک» افزود: در دهه 70 که من و دوستانم کارمان را شروع کردیم کسی نبود ما را حمایت کند، خداروشکر از این موضوع عقده ای نشدم و همیشه سعی کردم به بازیگران جدید میدان بدهم. هر زمانی که تله فیلم، سریال و... ساختم سعی کردم حداقل از 5 بازیگر جدید استفاده کنم.

وی در ادامه افزود: در سریال «ناخونک» اکثر بازیگران؛ تئاتری هایی بودند که دوره های آموزشی گذرانده و نمایش های بسیار خوبی را اجرا کرده بودند. کار بعدی را هم که بخواهم شروع کنم حتما از بازیگرانی که علاقه‌مند هستند، دغدغه دارند استفاده می کنم. کسی که چندین روز بدون دیالوگ می آید کار می کند نشان می دهد دغدغه دارد و همین آدم ها هستند که باید دیده شوند و به آنها فرصت کار داد.

یزدان فتوحی درمورد سختی گریم این سریال گفت: تیپ سازی یکی از مقوله های سخت هنر نمایش است. برای مثال ما برای گریم دکتر بشیر حسینی 2  تا 3 ساعت وقت می گذاشتیم. به صورتی که بچه های گریم 2 بعد از ظهر می آمدند و 7 شب کارشان تمام می شد.، نهایت می رسیدیم ساعت 8 شب ضبط را شروع کنیم. به جز این سکانس های شبیه سازی، در سکانس های دیگر گریم هایمان ساده بود و راحت تر جلو می رفت.

وی با اشاره به واکنش عوامل «عصر جدید» به شوخی هایی که در سریالش شد، اظهار داشت: شوخی ما با داوران «عصر جدید» نه تنها هیچ دردسری برایمان ایجاد نکرد بلکه مورد استقبال هم قرار گرفت. احسان علیخانی یکی از تاثیرگذارترین انسان هایی است که سالهاست در تلویزیون درست کار می کند و با برنامه هایش موج راه می اندازد. او آنقدر بزرگ است که متوجه فرق شوخی و تمسخر می شود. من برای این قسمت از سریال از او اجازه گرفتم و او اعتماد داشت که قرار نیست من برنامه او را به سخره بگیرم بلکه میخواهم به واسطه برنامه پربیننده اش یک سری حرف هایی بزنم که در خود برنامه امکان گفتن آن نیست.

وی ادامه داد: در برنامه احسان یک کارمند نمی تواند بگوید من با یک میلیون و 800 هزار تومان زندگی می‌کنم، من برنامه احسان را بازسازی کردم تا این حرف‌ها را بگویم. علت مابه ازاسازی در برنامه ام دقیقا همین موضوع است. ما در برنامه مان نه کسی را مسخره می کنیم، نه ادای کسی را در می آوریم نه وارد حریم خصوصی آن می شویم اتفاقا خیلی باکلاس تر و شیک تر آن را نشان می دهیم تا نه تنها ناراحت نشود بلکه خوشش هم بیاد. من یک بار نقش محمد سلوکی را بازی کردم که آنقدر خوشش آمد گفت تو یک کارایی کردی که دوست دارم خودم از این به بعد در اجرایم انجام دهم.

کارگردان «ناخونک» با اشاره به اینکه این سریال کپی «خنده بازار» نیست بیان داشت: «خنده بازار» آیتم بود در حالی که «ناخونک» سریال است که در آن یک قصه اصلی وجود دارد و داستانک های دیگری به آن وارد می شود. شاید دلیلی که باعث شده عده ای احساس شباهت بین این دو کنند وجود قسمت های مابه ازا و حضور چند بازیگر تکراری است اما از ساختار سریال مشخص است که ناخونک به هیچ عنوان کپی از هیچ سریال و برنامه ای نیست.

یزدان فتوحی در پایان با اشاره به ساخت فصل دوم این سریال گفت: برای ساخت فصل بعدی سریال مذاکراتی انجام دادیم اما قرار است نوع داستان را تغییر دهیم. ان‌شاءلله برای زمستان فصل بعدی این سریال را خواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید