امام خمینی: خداوند خواست رجایی و باهنر با هم از دنیا هجرت کنند

امام خمینی با اشاره به اینکه کشور و ملت با تمام قدرت ایستاده است، گفتند: آن کوردلانى که گمان کرده‌ اند که جمهورى اسلامى با نبود چند نفر از بین خواهد رفت و سقوط خواهد کرد، آنها افکارشان، افکار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند و از ایمان اطلاعى ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر ایران، قشرهای مختلف مردم در روز نهم شهریور ماه برای عرض تسلیت به دیدار امام رفتند. ایشان در این دیدار با تاکید بر اینکه دشمنان گمان می کنند که با این ترورها می توانند با ملت ایران مقابله کنند، فرمودند:

 

«منطق ملت ما، منطق مؤمنین، منطق قرآن است: إِنا للَّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ. با این منطق، هیچ قدرتى نمى‌ تواند مقابله کند. جمعیتى که- ملتى که- خود را از خدا مى‌ دانند و همه چیز خود را از خدا مى‌ دانند و رفتن از اینجا را به سوى محبوب خود، مطلوب خود مى‌ دانند، با این ملت نمى‌ توانند مقابله کنند. آن که شهادت را در آغوش، همچون عزیزى مى‌ پذیرد، آن کوردلان نمى‌ توانند مقابله کنند. اینها یک اشتباه دارند و آن اینکه شناخت از اسلام و شناخت از ایمان و شناخت از ملت اسلامى ما ندارند. آنها گمان مى‌ کنند که با ترور شخصیتها، ترور اشخاص، مى‌ توانند با این ملت مقابله کنند؛ و ندیدند و کور بودند که ببینند که در هر موقعى که ما شهید دادیم ملت ما منسجمتر شد.

ملتى که قیام کرده است. در مقابل همه قدرتهاى عالم، ملتى که براى اسلام قیام کرده است، براى خدا قیام کرده است، براى پیشرفت احکام قرآن قیام کرده است، این ملت را با ترور نمى‌ شود عقب راند. آنها گمان مى‌ کنند که افکار مؤمنین و ملت بپاخاسته ما همچون افکار غربزده‌ها و غرب است که جز به دنیا فکرى نمى‌ کنند و جز متاع دنیا را نمى‌ بینند، آنها هم آن طورند.

ملتى که از اول، از صدر اسلام و پیشوایان آن جان خودشان را فدا کردند براى هدف‌ خودشان، که آن خدا و اسلام است، به این مسائل و به این امور از بین نخواهند رفت و سستى نخواهند داشت. ملت ما، ملت عزیز ما در تاریخ خوانده است که على بن ابى طالب- سلام اللَّه علیه- با دست یکى از همین منافقین، با دست یکى از همین اشخاصى که به صورت اسلام، [اما] از اسلام جدا بودند، فرق مبارکش شکافت. ملت ما چون على بن ابى طالب را فدا کرده است از براى اسلام، فدا کردن امثال این شهدا براى ملت ما یک مسأله مهم نیست، گرچه خود واقعه و خود این افرادى که شهید شده‌ اند در نظر همه ما عزیز و ارجمندند؛ و آقاى رجایى و آقاى باهنر هر دو شهیدى که با هم در جبهه‌ هاى نبرد با قدرتهاى فاسد همجنگ و همرزم بودند. و مرحوم شهید رجایى به من گفتند که من بیست سال است که با آقاى باهنر همراه بوده‌ ام و خداوند خواست که با هم از دنیا هجرت کنند و به سوى او هجرت کنند. کسى که هجرت را به سوى خدا مى‌ داند و شهادت را فوز عظیم مى‌ داند، و شهدایى که در صدر اسلام و از صدر، اسلام تا کنون داده است عالیتر و بالاتر از تمام افرادى هستند که در این قرن موجودند. مثل على بن ابى طالب- سلام اللَّه علیه- و حسن بن على- سلام اللَّه علیه- و حسین بن على و اصحاب او- سلام اللَّه علیهم- و سایر ائمه ما- علیهم السلام- آنها همه عمر خودشان را صرف کردند تا اسلام را حفظ کنند و ما هم تمام عمرمان را باید صرف کنیم تا اسلام را که به دست ما سپرده [شده‌] است، حفظ کنیم.

من در عین حال که شهادت این دو بزرگوار براى من بسیار مشکل است، در عین حال، مى‌ دانم که آنها به رفیق اعلى‌ متصل شده‌ اند و براى آنها آرامش هست و این طور گرفتاریهایى که الآن براى ما هست، دیگر براى آنها نیست و آنها رسیدند به مطلوب خودشان و از این جهت، به آنها و به خانواده‌ هاى آنها و ملت اسلامى تبریک عرض مى‌ کنم که چنین شهدایى تقدیم مى‌ کنند. در عین حالى که مصائب اینها مشکل است براى ما، لکن کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستاده‌ اند تا همچو شهدایى تقدیم کنند و هیچ‌ راه عقب‌نشینى ندارند و فکر نمى‌ کنند به سستى. آن کوردلانى که گمان کرده‌ اند که جمهورى اسلامى با نبود چند نفر از بین خواهد رفت و سقوط خواهد کرد، آنها افکارشان، افکار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند و از ایمان اطلاعى ندارند و افکارشان، افکار مادى [است‌] و براى دنیا کار مى‌ کنند و به هواى دنیا هستند.»

 

صحیفه امام؛ ج 15، ص 134-136

دیدگاه تان را بنویسید