نتایج روز نخست هفته اول لیگ برتر نوزدهم؛

شروع پرسپولیس کالدرون با پیروزی/ استارت ذوب آهن با شکست خانگی/ زور تراکتور به نفت نرسید

روز نخست از هفته اول لیگ برتر نوزدهم با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در نخستین دیدار از لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۸-۹۹، پرسپولیس و پارس جنوبی از ساعت ۱۹:۱۰ در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها به میدان رفتند که این دیدار با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

تک گل این بازی را مهدی ترابی در دقیقه ۵۷ برای پرسپولیس به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نورالهی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری (سیامک نعمتی ۹۰)، امیر روستایی (فرشاد احمدزاده ۶۴) و علی علیپور.

ترکیب پارس جنوبی: فرناندو دخسوس، فریبرز گرامی، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، محمود شفیعی، رضا خالقی‌فر (احسان تاییدی ۸۴)، پوریا آریاکیا، حامد پاکدل، ایمان باصفا، کاخبرکاکاشویلی و مهدی ترکمان.

نیمه نخست/ پرسپولیس 0 - پارس جنوبی 0

بازی آرام و بدون عجله از سوی هر دو تیم آغاز شد و تا ۱۵ دقیقه نخست حمله خطرناکی روی دروازه هیچ یک از دو تیم انجام نشده بود که رفته‌رفته پرسپولیس فشار حملاتش را افزایش داد و صاحب کرنر شد که ضربه کرنر بعد از یک رفت و برگشت و ارسال مجدد توسط امیری، در مقابل محوطه شش قدم مقابل پای نادری قرار گرفت ولی او با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

بازی در ادامه متعادل دنبال شد و هر دو تیم در پی یافتن روزنه‌ای برای ایجاد موقعیت گل و گشودن دروازه‌ها بودند اما این مهم برای هر دو تیم دشوار شده بود. در دقیقه ۳۰ پارس جنوبی روی ضد حمله سریع در آستانه خلق موقعیت گل بود که بازیکن این تیم با خطای سید جلال حسینی سرنگون شد و داور نخستین کارت زرد لیگ نوزدهم را به کاپیتان پرسپولیس نشان داد.

در دقیقه ۳۲، ضربه ایستگاهی مهدی ترکمان در شرایطی که با واکنشی از سوی رادوشوویچ همراه نشد، به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و از دروازه پرسپولیس دور شد.

نیمه دوم/ پرسپولیس 1 - پارس جنوبی 0

گل:در دقیقه ۵۷ پرسپولیس دروازه پارس جنوبی را گشود. همکاری مهدی ترابی و علی علیپور منجر به تک به تک شدن ترابی با دخسوس شد که بازیکن پرسپولیس با ضربه چیپ گل نخست را به نام خودش ثبت کرد.

دو دقیقه بعد علی علیپور صاحب فرصت خوبی شد که شوت محکم این بازیکن از کنار دیرک دروازه پارس جنوبی عبور کرد.

در دقیقه ۶۶، روی ارسال محمد نادری، وحید امیری می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند که مدافع پارس جنوبی زودتر از مهاجم پرسپولیس توپ را دور کرد.

در دقیقه ۷۸، پرسپولیس حمله سریعی را توسط عالیشاه آغاز کرد و پاس در عرض این بازیکن در مقابل دروازه به امیری رسید که ضربه او توسط دروازه‌بان پارس جنوبی دفع شد و به کرنر رفت و ثمری برای سرخپوشان نداشت.

پارس جنوبی برای به تساوی کشاندن بازی تلاش خود را افزایش داد و چند بار تا محوطه جریمه پرسپولیس پیش روی کرد که در نهایت بازیکنان در زدن ضربات پایانی و گشودن دروازه ناکام بودند.

گل گهر 1- نساجی 1

گل‌گهر و نساجی امروز (پنجشنبه) در ادامه هفته نخست لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک، یک دو تیم به پایان رسید. در این دیدار مهرداد عبدی، بازیکن گل‌گهر در دقیقه ۳۶ به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد اما دو دقیقه بعد علیرضا ابراهیمی در شلوغی محوطه جریمه نساجی از فرصت استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند.

این بازی نخستین تجربه گل‌گهر در لیگ برتر بود و آن‌ها توانستند اولین امتیاز خود را هم در این مسابقه کسب کنند.

ذوب آهن 2- سایپا 3

ذوب‌آهن امروز (پنجشنبه) در هفته نخست لیگ برتر میزبان سایپا بود که در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. در این دیدار ابتدا شاگردان منصوریان در تیم ذوب‌آهن توانستند با دو گل از سایپا پیش بیفتند اما نارنجی‌پوشان تهرانی در ادامه به بازی بازگشتند و توانستند باخت در این دیدار را با پیروزی عوض کنند. البته اخراج علیرضا چراغ‌علی، بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه ۶۱ به سایپایی‌ها برای پیروزی در این بازی کمک کرد.

در این دیدار کریستانوس در دقیقه ۴۱ و حمید بوحمدان در دقیقه ۴۹ برای ذوب‌آهن و محمدرضا سلیمانی در دقیق ۶۰ و ۷۳ و معین عباسیان در دقیقه ۶۶ برای سایپا گل‌زنی کردند.

تراکتور 0 - نفت مسجد سلیمان 0

در ادامه هفته نخست لیگ برتر، نفت مسجد سلیمان از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی پذیرای تراکتور بود که این دیدار گلی در بر نداشت و دو تیم به یک امتیاز رضایت دادند.

تراکتور در این دیدار همه ستاره‌هایش را در اختیار داشت اما نتوانست بازی بهتری نسبت به رقیب خود ارائه دهد و با یک امتیاز عازم تبریز شد.

دنیزلی برای رسیدن به پیروزی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو بازیکن ملی‌پوش و کلیدی خود را هم تعویض کرد ولی راه به جایی نبرد.

تراکتور در بازی دوم این فصل در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف پرسپولیس می‌رود.

جدول رده بندی تا پایان روز اول از هفته نخست لیگ برتر نوزدهم؛

02

جدول نتایج تا پایان روز اول از هفته نخست لیگ برتر نوزدهم؛

01

دیدگاه تان را بنویسید