آخرین جزییات از حاشیه های افتتاحیه لیگ برتر فوتبال

در حالی که قرار است رقابت‌های لیگ برتر از فردا (پنج‌شنبه) آغاز شود اما هم‌چنان زمان و نحوه بلیت‌فروشی الکترونیکی از سوی تیم‌های میزبان اعلام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که تنها یک روز تا آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زمان باقی مانده، هنوز تکلیف محل برگزاری چهار مسابقه مشخص نیست.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در ماه‌های گذشته تأکید کردند که لیگ برتر، تنها با آماده‌سازی شرایط لازم برای تماشاگران برگزار خواهد شد. فراهم کردن بلیت‌فروشی الکترونیکی، شماره‌گذاری صندلی ورزشگاه‌ها، گیت‌های ورودی و نصب دوربین در ورزشگاه، موارد مورد تأکید فدراسیون‌نشینان برای آغاز مسابقات بود.

با این حال مدیران با کمی عقب‌نشینی از این موضع خود، اعلام کردند در صورتی که 6 ورزشگاه‌ برای شروع مسابقات آماده شوند، لیگ نوزدهم برگزار خواهد شد. ورزشگاه‌های آزادی تهران، شهدای شهر قدس، بنیان‌دیزل تبریز، امام علی (ع) سیرجان، شهید وطنی قائمشهر و یادگار امام (س) تبریز، شش ورزشگاهی هستند که توسط سازمان لیگ برای دو هفته  ابتدایی به صورت رسمی تأیید شده‌اند.

با این حال در فاصله یک روز مانده به آغاز لیگ برتر، هم‌چنان موارد مبهمی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد که این شبهه را به وجود می‌آورد که حتی باشگاه‌هایی که سازمان لیگ آن‌ها را تایید کرده با کمبودهایی روبه‌رو هستند.

برای مثال هنوز تکلیف بلیت‌فروشی الکترونیکی چهار دیدار فردا (پرسپولیس - پارس جنوبی، گل‌گهر سیرجان - نساجی، ذوب‌آهن - سایپا، نفت مسجد سلیمان - تراکتور) مشخص نیست و هواداران این تیم‌ها نمی‌دانند که باید از چه طریقی اقدام به خرید بلیت بکنند؛ موردی که جزو الزامات سازمان لیگ بوده و هنوز تکلیف آن برای باشگاه‌هایی که به عنوان باشگاه‌های استاندارد اعلام شدند، مشخص نیست.

به ابهام درباره بلیت‌فروشی الکترونیکی باید ابهام درباره محل برگزاری دو دیدار از چهار دیدار فردا را اضافه کرد. در این دو دیدار نفت مسجد سلیمان میزبان تراکتور و ذوب‌آهن میزبان سایپا است که سازمان لیگ اعلام کرد که با توجه به آماده نبودن ورزشگاه‌های بهنام محمودی مسجد سلیمان و فولادشهر اصفهان، میزبان این دو دیدار متعاقبا اعلام می‌شود. البته باشگاه ذوب‌آهن روز یک‌شنبه به صورت کتبی به سازمان لیگ اعلام کرد که فولادشهر آماده میزبانی بازی‌های لیگ برتر است اما سازمان لیگ هنوز به صورت رسمی استادیوم میزبان دیدار ذوب‌آهن و سایپا را مشخص نکرده است.

مواردی که به آن اشاره شد تنها در مورد چهار دیدار فردا است و صحبتی درباره چهار دیداری که قرار است روز جمعه برگزار شود، نشده است اما وضعیت آن چهار دیدار هم مشابه دیدارهای پنج‌شنبه است. ایسنا در پیگیری نحوه بلیت‌فروشی تیم‌های میزبان با آن‌ها تماس برقرار کرد که تمامی آن‌ها اعلام کردند که ظرف ساعات آینده نحوه بلیت فورشی مشخص می‌شود. در این بین هم قرار است بلیت‌فروشی بازی‌های هفته‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس توسط شرکت توسعه و تجهیز انجام شود اما این شرکت هنوز نتوانسته سرورهای لازم برای این کار را فراهم کند.

موارد مبهمی که درباره برگزاری هفته نخست لیگ برتر وجود دارد نشان می‌دهد که همچنان الزامات اعلام شده به طور کامل رعایت نشده است. این الزامات قرار بود که کار هواداران فوتبال را برای حضور در ورزشگاه راحت‌تر کند ولی در حال حاضر هواداران تیم‌ها یا نمی‌دانند از چه طریقی بلیت بازی تیم‌شان را فراهم کنند یا اصلا نمی‌دانند بازی تیم‌شان در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود. قطعا اگر قرار است که بلیت‌فروشی الکترونیکی در لیگ‌برتر اجرا شود، باید از چند روز قبل از بازی سایت بلیت‌فروشی و ساعت آغاز آن به هواداران اعلام شود تا از سردرگمی هواداران جلوگیری شود.

دیدار افتتاحیه لیگ برتر لغو می‌شود؟

در حالی که تیم فوتبال پارس جنوبی باید ساعت 19:10 روز پنجشنبه مقابل پرسپولیس حاضر شود و دیدار افتتاحیه لیگ برتر را برگزار کند اما احتمال بسیاری وجود دارد که این مسابقه برگزار نشود و پرسپولیس در اولین مسابقه بدون بازی برنده شود و 3 امتیاز را کسب کند.

مسئولان پارس جنوبی درگیر مشکلات شدید مالی هستند و مسئولان منطقه ای عسلویه نیز با وجود قول هایی که برای حل مشکلات داده اند تا این لحظه اقدام موثری انجام نداده اند.

احتمال دارد در نشست خبری پیش از مسابقه فراز کمالوند  که امروز در سازمان لیگ برگزار می شود او تصمیم خود وبازیکنانش را مبنی بر عدم حضور در دیدار افتتاحیه لیگ اعلام کند.

فروش ۲۶ هزار بلیت برای دیدار پرسپولیس - پارس جنوبی/ تماشاگران بدون بلیت به ورزشگاه نروند

 

نشست هماهنگی مدیران برای بازی پرسپولیس - پارس جنوبی جم امروز (چهارشنبه)  به ریاست جلال مرادی نماینده فدراسیون در این مسابقه و در سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

محسن خلیلی، مدیر تیم و علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای فوتبال پرسپولیس در این جلسه حضور پیدا کردند و نمایندگان تیم پارس جنوبی جم غایب بودند.

در این جلسه اعلام شد پرسپولیس با لباس یکدست قرمز برای بازیکنان و سبز برای دروازه‌بان در زمین حضور پیدا خواهد کرد.

ناظر مسابقه در این جلسه اعلام کرد زمین مسابقه 10 دقیقه قبل از شروع بازی و بین دو نیمه آبیاری شود که از سوی نماینده سازمان لیگ اعلام شد؛ سیستم آبیاری زمین چمن ورزشگاه آزادی این قابلیت را ندارد و برای این منظور، باید مذاکره صورت بگیرد.

 همچنین در نشست هماهنگی این دیدار که امروز برگزار شد، تاکید شد برای دیدار افتتاحیه لیگ تنها 26 هزار بلیت فروخته می‌شود. همچنین تمام ظرفیت فروش به طبقه اول اختصاص دارد و طبقه دوم ورزشگاه برای این هفته پذیرای تماشاگران نخواهد بود.

در نشست هماهنگی همچنین اعلام شد فقط آن عده از هواداران به ورزشگاه مراجعه کنند که پس از معرفی سایت فروش، موفق به خرید الکترونیک بلیت مسابقه شده باشند و کد ملی آنها در سامانه ثبت شده باشد. این گروه از تماشاگران باید با کارت ملی خود در ورزشگاه حاضر شوند.

در این جلسه تاکید زیادی روی این مسئله وجود داشت که هواداران فوتبال قبل از خرید الکترونیک بلیت مسابقه راهی ورزشگاه نشوند.

 نشانی سامانه فروش الکترونیک بلیت مسابقه به محض اعلام آن به باشگاه پرسپولیس، اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید