سه روز آینده هوای اکثر مناطق کشور صاف خواهد بود

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور در روز‌های آینده گفت: فرودگاه اردبیل امروز مه غلیظ گزارش شده و در منطقه زابل نیز تا سه روز آینده گرد و خاک تداوم داشته به گونه‌ای که اکنون دید به ۹۰۰ متر کاسته شده است.

وی با بیان اینکه از نظر بارندگی‌ها امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس در شمال و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود، افزود: در این مناطق رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده، اما از بعد از ظهر جمعه رشد ابر در استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و غرب و شمال فارس پیش بینی می‌کنیم که گاهی رگبار پراکنده هم خواهیم داشت.

نقشینه با تاکید بر اینکه شنبه و یک شنبه اکثر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت، تصریح کرد: از پنج شنبه و روز جمعه افزایش نسبی دما در شمال غرب و نیمه غربی سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه کاهش دما شنبه و یک شنبه شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق و دامنه‌های البرز را هم در بر خواهد گرفت، گفت: در سه روز آینده نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش شدید باد خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: برای تهران بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در ارزتفاعات پیش بینی می‌شود و بیشینه دما امروز به ۳۳ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: اردبیل با دمای ۸ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۸ درجه گرم‌ترین مراکز استان بوده اند.

دیدگاه تان را بنویسید