ابقای علیرضا رحیمی در هیات اجرایی کمیته المپیک

طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک افرادی که دیگر رییس فدراسیون نیستند تا پایان دوره چهارساله همچنان می توانند عضو هیات اجرایی باقی بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از موارد دارای ابهام در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، ادامه فعالیت نفراتی چون علیرضا رحیمی است که دیگر رییس فدراسیون نیستند. حتی مجید شایسته دوره ریاستش در فدراسیون تنیس به پایان رسیده و مجید کیهانی هم یک ماه دیگر دوره اش به پایان می رسد و ممکن است این نفرات در انتخابات فدراسیونهایشان رای نیاورند. از این رو این سوال  مطرح است که اساسنامه جدید چه چیزی را در مورد ادامه فعالیت نفراتی که رییس نیستند در هیات اجرایی، تکلیف کرده است.

سید عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که مسئول پیگیری اساسنامه کمیته ملی المپیک است در این مورد به ایسنا گفت: در تمام اساسنامه ها از گذشته تا به امروز  و حتی اساسنامه جدید اعلام شده دوره تصدی نمایندگان فدراسیون ها در هیات اجرایی  یک دوره چهارساله است. در واقع افراد بدون هیچ شرطی برای یک دوره چهارساله انتخاب می شوند چه در فدراسیون باشند و چه نباشند.

او افزود: فردی در مجمع کمیته ملی المپیک برای انتخاب اعضای هیات اجرایی می دهد رای چهارساله  به روسا می دهد و افراد هم برای چهارسال انتخاب می‌شوند و این بند  تغییر نکرده است. از این رو آقایان رحیمی، شایسته یا کیهانی حتی رییس فدراسیون هم نباشند تا پایان دوره چهارساله اگر خودشان تمایل داشته باشند، می توانند در هیات اجرایی بمانند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که شنیده شده IOC به این مسئله ایراد گرفته و عنوان کرده است افراد اگر رییس فدراسیون نباشند نمی توانند عضو هیات اجرایی باقی بمانند، تاکید کرد: خیر. IOC هیچ گونه  تغییری  در متن ایجاد نکرده است.

او در مورد آخرین وضعیت اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت: کارشناسان در دولت ایراد های ویرایشی و تکمیلی را به ما پیشنهاد دادند و ما هم برطرف کردیم و در مجموع اشکال ساختاری نداشتیم. قرار بود این هفته اساسنامه دوباره به دولت ارسال شود و به احتمال زیاد دیگر مشکل حل می شود. در واقع اکنون کار ما انطباق مواردی است که IOC  و دولت می خواهند و تلاش می‌کنیم متن ها را به همدیگر نزدیک کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید