کشتی آزاد جوانان جهان-استونی؛

ماجرای عجیب خط خوردن یزدانی از ترکیب تیم ملی کشتی جوانان

در حالی که نام امیر محمد یزدانی به عنوان ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قرار گرفته بود و وی نیز عازم استونی شده است اما در نهایت امیر حسین مقصودی در مراسم وزن کشی حاضر شد و قرار است برای ایران کشتی بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از برگزاری جلسه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و کادر فنی تیم ملی جوانان که اوایل هفته برگزار شد، در نهایت امیر محمد یزدانی، نفر نخست انتخابی تیم ملی بزرگسالان و دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال آسیا به عنوان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان انتخاب شد.

این در حالی بود که اسامی آزادکاران ایران در ۸ وزن از مدت‌ها پیش نهایی شده بود اما به دلایل نامشخص کادر فنی در خصوص اسامی نمایندگان ایران در ۲ وزن ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم دچار ابهام بود که با برگزاری جلسه فنی در نهایت امیر محمد یزدانی در ۶۵ و  عبدالله شیخ اعظمی در ۷۹ کیلوگرم برای حضور در مسابقات جهانی استونی معرفی شدند.

با این وجود در روز اعزام به این رقابت‌ها، نام امیرحسین مقصودی نفر نهم انتخابی جوانان نیز در کنار امیر محمد یزدانی به عنوان ملی پوش اعزامی این وزن قرار گرفت و در نهایت در حالی که قرار بود یزدانی برای ایران در این رقابت‌ها کشتی بگیرد، مقصودی در استونی وزن کشی کرد و قرار است امروز (دوشنبه) به عنوان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران به روی تشک برود.

امیر محمد یزدانی که هم اینک در استونی به سر می‌برد با انتشار پستی در فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

یزدانی با ۱۸ سال سن نقره نوجوانان جهان، نقره زیر ۲۳ سال آسیا و سومی جام تختی در رده بزرگسالان را در کارنامه خود دارد و چندی پیش نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان را به دست آورد.

امیر حسین مقصودی نیز طلای نوجوانان جهان۲۰۱۶، نقره جوانان جهان و برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد. وی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۱۸ نیز به عنوان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران به روی تشک رفت که به عنوانی بهتر از بیستمی جهان نرسید. مقصودی در جام تختی نیز چهاردهم شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید