بنا: برای من هنوز هیچ کشتی‌گیری ملی‌پوش نشده است/ خوشحالم به جام پیتلانسکی نرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: خوشحالم که به جام پیتلانسکی نرفتیم چون ما به دنبال یک محک خوب بودیم و شنیده‌ام تمام کشورهای صاحب‌نام در کشتی فرنگی به گرجستان می‌آیند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بنادر مورد حضور تیمش در تورنمنت گرجستان اظهار داشت: بالاخره هر چه بیشتر به مسابقه برویم روی کشتی‌های‌مان تاثیرگذار است. این هم یک محک دیگر برای تیم ملی است و تا امروز هم هیچ کشتی‌گیری به  عنوان ملی‌پوش انتخاب نشده و این اتفاق بعد از اردوی بعدی ما رخ خواهد داد. برای من هیچ فردی هنوز انتخاب شده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر حضور در تورنمنت گرجستان در انتخاب تیم جهانی تاثیر دارد، تصریح کرد: از همان روز اول که قبول مسئولیت کردیم، تلاش شد که شرایطی ایجاد شود که غربال کنیم و تا به اینجا رسیدیم. در هر وزن دو مهره خوب به گرجستان می‌بریم. البته در 82 کیلوگرم مهدی ابراهیمی و سعید عبدولی بودند که ابراهیمی آسیب دید و سعید هم با آن کارنامه درخشانش احتیاجی به آزمونی دیگر نداشت. ما در این مدت جام وهبی‌امره، جایزه بزرگ مجارستان،‌ قزاقستان و آسیایی را پشت سر گذاشتیم و حالا با ارزیابی همه این رقابت‌ها می‌توانیم دست به انتخاب بزنیم.

بنا ادامه داد: مسابقات گرجستان جایزه بزرگ نیست اما جایزه دلاری دارد. دو روز گذشته با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم و در مورد جام پیتلانسکی توضیحاتی داد که برخلاف سال‌های گذشته‌اش که همیشه سطح فنی بالایی داشته، امسال اصلا در آن سطح برگزار نشده و در هر وزن بین 6-7 کشتی‌گیر از رقابت‌ها استقبال کرده‌اند. خوشحالم که به پیتلانسکی نرفتیم چون ما به دنبال یک محک خوب بودیم و شنیده‌ام تیم‌های روسیه، بلغارستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان و تمام کشورهای صاحب‌نام در کشتی فرنگی به گرجستان می‌آیند و فکر می‌کنم سطح خوبی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فرنگی بزرگسالان با اشاره به وضعیت علیاری و مردانی گفت: مهدی علیاری دچار ضرب‌خوردگی شده و معلوم نیست چه وضعیتی خواهد داشت. البته این هم برمی‌گردد به هادی ساروی و علی‌اکبر حیدری که به چه شکل در گرجستان کشتی بگیرند. اگر یکی از آنها بیاید طلا بگیرد، کارمان در مورد انتخاب سخت می‌شود. مهرداد مردانی هم در روزهای آخر از ناحیه کتف دچار کشیدگی شد، که مشکوک به پارگی بود، گفت می‌خواهم حتما با تیم به گرجستان بروم و حتی شده با آمپول بی‌حسی کشتی بگیرم اما این کار خطرناک است و به همین دلیل از تیم اعزامی خط خورد. این دو نفر فعلا مصدوم هستند و کار هم به رقبای‌شان بستگی دارد که چطور کشتی بگیرند.

محمد بنا با تاکید بر اینکه می‌داند تیم ملی کشتی فرنگی چه راه دشواری در پیش دارد، تصریح کرد: همیشه یادمان می‌ماند که چقدر کار سخت است اما لطف خدا بیشتر از این حرف‌هاست. ما تلاش‌مان را می‌کنیم و کارهایی که باید انجام شود همه به وقتش انجام می‌شود، آن بالایی باید نگاه‌مان کند، ما نمی‌دانیم برای‌مان چه نوشته شده، مگر در قهرمانی آسیا کسی فکرش را می‌کرد که ما قهرمان شویم؟ الان هم خوشبین هستم به آینده چون لطف خدا را کنار خود احساس می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید