طالبی: بازیکنان ذوب آهن زورشان به الاتحاد نرسید

مدافع اسبق ذوب اهن گفت: ذوب آهن وظیفه‌اش را انجام داده و در میان تمام تیم‌های ایرانی که برایشان تبلیغ و سرمایه‌گذاری زیادی شده آبروداری کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرشید طالبی در مورد شکست تیم ذوب‌آهن مقابل الاتحاد در مرحله یک هشتم لیگ نهایی قهرمانان آسیا گفت: قبل از بازی می‌دانستیم این یک جنگ نابرابر ساختار و هزینه است. به لحاظ فوتبالی‌ هم به نظرم  تعطیلی لیگ اثراتش را به وضوح روی ذوب‌آهن گذاشته بود، به طوریکه ذوب‌آهن آن تیم سلامت و با صلابتی که لیگ فصل گذشته را به پایان رسانده بود، نبود. البته تیم حریف هم شرایط خاصی داشت و هزینه‌های گزافی کرده بود. اردوهای خوبی برگزار کرده بود. به خصوص اردوی کشور انگلستان و بازی با تیم لیدزیونایتد، که این‌ها شرایط خیلی خوبی را برای الاتحاد درست کرده‌اند. 

وی در ادامه گفت:‌ از ظرفی ذوب‌آهن چون تیم مهمان بود به نظر می‌رسید دیدگاه سرمربی این است که برای گرفتن مساوی وارد زمین شده و ما آن فوتبال هجومی که از ذوب‌آهن انتظار داشتیم را ندیدیم و به هر حال ذوب‌آهن بازی را واگذار کرد.امیدوارم در بازی برگشت با شناخت روزنه‌های حریف و مخصوصا بستن نقاط ضعف خودشان که الاتحاد به خوبی آنها را شناخته بود و از آن‌ها استفاده کرد، بتواند نتیجه بگیرد.

مدافع اسبق تیم ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا به پیروزی این تیم در بازی برگشت مقابل الاتحاد امیدوار است،‌گفت:ذوب‌آهن به عنوان تیم مهمان یک گل زده که این خیلی خوب است و خیلی کمک می‌کند. این تیم می‌تواند با یک گل صعود کند و کار مشکلی هم نیست. اما اگر می‌خواهد تقابلش را با موفقیت پشت سر بگذارد باید از بازیکنان شاخص استفاده کند. الاتحاد بازیکنی به نام امیلیانو دارد که فوق‌العاده توپ پخش کن است و با پاس‌های خوبش در سخت‌ترین شرایط روند بازی را به نحو احسن عوض می‌کرد. الاتحاد نشان داد از هر جهت آماده است. این تیم هم از عمق و هم از کناره‌ها بی‌نظیر حمله می‌کرد.

طالبی در ادامه گفت:‌ نیمه اول فوتبال قشنگی را ندیدیم. ذوب‌آهن خیلی عقب بازی می‌کرد. وجود تک مهاجم نمی‌توانست فایده‌ای برای این تیم داشته باشد چون حریف قوی است و باید تحت فشار قرار بگیرد. در اوایل نیمه دوم ذوب‌‌آهن خوب بود و سعی کرد بالا بازی کند و این مسئله مدافعان الاتحاد را وادار به اشتباه می‌کرد. این نشان می‌دهد آن تیم هر چقدر هم قوی باشد دچار اشتباه می‌شود. آنها روزنه دارند و می‌شود به آن‌ها گل زد. امیدوارم ذوب آهن در این هفته روی نقاط قوتش کار کند. این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد و امیدوارم این اتفاق بیفتد هر چند که کار مشکلی است.

وی در مورد اینکه با توجه به اظهارات منصوریان که گفته بود ذوب‌آهن پرچمدار فوتبال ایران است، آیا این تیم می‌تواند در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان هم حاضر شود، گفت: پرچمدار بودن فقط به لفظ نیست. تمام تیم ذوب‌آهن را اگر نگاه کنیم در حدود 8 میلیون دلار ارزش گذاری شده است اما از آن طرف فقط 4 بازیکن خارجیالاتحاد 12 میلیون دلار ارزش دارند! ما تا به کی باید دنبال معجزه باشیم؟ باید هزینه کنیم تا شرایط خوبی ایجاد شود. ذوب‌آهن در بهترین شرایط خودش سه تا از بهترین بازیکنان خودش که عوامل برد در فصل گذشته بودند را از دست داد و نتوانست آنها را حفظ کند. طبق آنچه من در رسانه‌ها خواندم این باشگاه نتوانست 350 هزار دلار به اوساگونا که فوق‌العاده در فصل گذشته بازی کرد، بدهد. یعنی ذوب‌آهن در مرحله 350 هزار دلاری مانده است.

طالبی در ادامه گفت:‌ ضمن اینکه آنها نتوانستند گلر خوب خودشان را حفظ کنن. تیم روز گذشته درست از همین نقاط مشکل پیدا می‌کرد. ارسلان مطهری بازیکن خیلی خوبی است ولی باید در کنار یکی مثل اوساگونا باشد. ذوب‌آهن بیشتر در فاز دفاعی بود و در خط حمله هم کم تجمع‌ بود. یک توپ به جلو ارسال می‌شد و مطهری نهایت کاری که می‌توانست انجام دهد این بود که تاثیر مثبت بگذارد. در صورتی که اوساگونا توپ را حفظ می‌کرد، خطا می‌کرد و تیم نفس می‌کشید اما الان ذوب‌آهن این‌ها را از دست داده است. شاید جناب آذری راهی نداشته که آن بازیکنان را حفظ کند.

مدافع اسبق ذوب‌آهن در ادامه افزود: ما فقط می‌گوییم غیرت و تعصب اما در دنیا علم در حال پیشرفت است. چند وقت پیش شنیدم بازیکن والیبال گفت ما برای بازی‌هایی که انجام می‌دهیم پاداش نمی‌گیریم. این یعنی فلاکت! نمی‌دانم چه بگویم. غیرت و تعصب خرج دارد. ذوب‌آهن تاکنون با مخارجی که دارد و با همه محدودیت‌هایش فوق‌العاده کار کرده و همین که توانسته خودش را تا این مرحله برساند خوب است. این تیم وظیفه‌اش را انجام داده و در میان تمام تیم‌های ایرانی که برایشان تبلیغ و سرمایه‌گذاری زیادی شده آبروداری کرده است. ذوب‌آهن اگر بتواند در بازی برگشت نتیجه بگیرد که حتما می‌تواند اینکا را انجام دهد آن‌گاه شاهکار این تیم و کادر فنیش تیم خواهد بود.

وی در پایان گفت: من گوشه‌هایی از بازی ذوب‌آهن را اوایل نیمه دوم مسابقه روز گذشته دیدم. آنها از بالا پرس می‌گذاشتند و توپ گیری می‌کردند و این باعث شد خط دفاعی الاتحاد دچار اشتباه شود. این نشان داد که می‌شود به راحتی به آن‌ها ضربه زد. ذوب‌آهن در حمله کم تجمع بود و به اصطلاح زورش نمی‌رسید. روشی که ذوب‌آهن بازی کرد جواب نداد. این تیم باید فوتبال خودش را انجام دهد. ذوب‌آهن با فوتبال خودش تا اینجا بالا آمده و البته حریف هم فوق‌العاده قوی بود و بازیکنان خلاقی دارد که در تجمع هم پاس تودر می‌دهند. با این حال ذوب‌آهن باید خودش باشد تا بتواند در بازی برگشت نتیجه لازم را کسب کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید