سیارکی که از بیخ گوش زمین گذشت! / ویدیو

به تازگی ویدئویی از سیارک ۲۰۱۹OK منتشر شده که در سوم مرداد ماه جاری از فاصله ۶۵ هزار کیلومتری زمین رد شد اما دانشمندان یک روز بعد متوجه این رویداد شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در روز سوم مردادماه جاری ( ۲۵ جولای) سیارکی از کنار زمین رد شد. البته دانشمندان پس از این رویداد متوجه گذر سیارک شدند و سعی کردند اطلاعات بیشتری از آن به دست آورند. اکنون به وسیله مشاهدات تلسکوپی ویدئویی کوتاه از گذر سیارک از کنار زمین ثبت شده است.

احتمال برخورد این سیارک که ۲۰۱۹OK نام دارد با زمین بسیار اندک بود. اما نگرانی دانشمندان از آن جهت بود که آنها یک روز پس از گذر سیارک از کنار زمین، آن را رصد کردند.

البته سازمان فضایی اروپا  با استفاده از ۲ تلسکوپ در «شبکه بین المللی علمی بصری»(ISON) توانسته بود قبل از گذر سیارک از کنار زمین آن را رصد کند.

ویدئوی ثبت شده از این رویداد چندان واضح نیست و سیارک شبیه یک حباب سیاه به نظر می رسد اما چنین مشاهداتی به انسان کمک می کند تا درباره ۲۰۱۹OK اطلاعات بیشتری به دست آورد.

طبق بیانیه سازمان فضایی اروپا، این صخره آسمانی با عرض حدود ۱۰۰ متر  هر ۱۰۰ هزارسال یکبار از کنار زمین رد می شود.همچنین این سیارک از فاصله ۶۵ هزار کیلومتری زمین رد شده است. 

رصد خانه SONEAR در برزیل نخست سیارک را در ۲۴ جولای رصد کرد.

 

حجم ویدیو: 3.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید