موبایل جدید گوگل با قابلیت کنترل با حرکات دست/ ویدیو

شرکت گوگل ویدئویی از موبایل پیکسل ۴ منتشر کرده که قابلیت های شناسایی صورت و کنترل دستگاه با حرکات دست را نشان می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نظر می رسد گوگل از  گمانه زنی های کارشناسان درباره قابلیت های موبایل پیکسل۴ خسته شده است. در همین راستا این شرکت در یک پست وبلاگی ویدئویی از موبایل را منتشر کرد که قابلیت شناسایی صورت و همچنین کنترل دستگاه با حرکات دست را نشان می دهد.  

علاوه بر آن در این ویدئو قسمت بالایی موبایل «پیکسل۴» نیز نمایش داده می شود. این شرکت تایید کرد پرچمدار بعدی این شرکت مجهز به رادارSoli است که حرکات را ردیابی می کند. به کمک این رادار فرد می تواند صدای زنگ موبایل را خاموش یا پخش موسیقی را کنترل کند.

رادار Soli  نقش مهمی در قابلیت دیگر پیکسل۴ یعنی باز کردن قفل دستگاه با صورت کاربر دارد.

 گوگل برای شناسایی صورت از دوربین های مادون قرمز استفاده می کند، اما با کمک رادار دستگاه به طور هوشمند متوجه می شود چه زمان کاربر قصد برداشتن آن را دارد و حسگرهای IR  را فعال می کند.  

به این ترتیب به محض آنکه کاربر موبایل را بردارد، قفل دستگاه باز می شود. بنابراین لازم نیست کاربر موبایل را بالا نگه دارد یا روی نمایشگر ضربه بزند.

این قابلیت پیکسل ۴ به اندازه ای ایمن است که می توان از آن برای پرداخت و حتی ورود به اپلیکیشن های دیگر نیز استفاده کرد. اطلاعات مربوط به صورت کاربر در تراشه امنیتی Titan Mنگهداری می شود.

 البته این شرکت اعلام کرده قابلیت Motion Sense فقط در برخی کشورها فعال می شود. این امر نشان می دهد در برخی نقاط دنیا هنوز استفاده از رادار Soli از سوی مقامات تایید نشده است.

 

حجم ویدیو: 3.43M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید