تعریف و تمجید مرتضی تبریزی از دیاباته

مرتضی تبریزی مهاجم استقلال از آخرین شرایط خود در تمرینات این روزها تیمش صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بعد از انتشار شایعه‌هایی پیرامون جدایی مرتضی تبریزی از استقلال، این مهاجم در تمرینات شرکت کرد و مورد توجه آندره‌آ استراماچونی نیز قرار گرفت. تا جایی که در اردوی ترکیه یکی از بازیکنان ثابت استقلال بود، گل‌های حساسی به ثمر رساند و در بازگشت به ایران هم دروازه بادران را باز کرد. حالا مرتضی تبریزی با فراموشی اتفاق‌های فصل قبل یکی از امیدهای استقلال برای گلزنی است. مهاجمی که البته یک رقیب جدی به نام دیاباته را کنار خود می‌بیند اما چون توانایی بازی در کناره‌ها را نیز دارد، به حضور در ترکیب ثابت استقلال خوشبین است و با امیدواری در انتظار آغاز لیگ نوزدهم.

تمرینات استقلال خیلی زود آغاز شد و به نظر می‌رسد فصل پیش رو را با آمادگی کامل آغاز کنید. درباره پروسه آماده‌سازی صحبت کن و اینکه آیا شروع زودهنگام تمرینات به سود استقلال بوده یا نه؟

 تمرینات را زود شروع کردیم، شاید زودتر از خیلی دیگر از تیم‌های لیگ برتری. بدنسازی پرفشاری را در تهران و ترکیه پشت سر گذاشتیم و حالا دو، سه روز است که تمرینات سبک شده و کادرفنی، تیم را آماده حضور در لیگ می‌کند.

دوران بدنسازی حتما پرفشار بود. بخصوص که استراماچونی نشان داده به این موضوع اهمیت فراوانی می‌دهد.

 نخستین تمرینات بدنسازی ما در تهران بود و بعد در ترکیه فشار بیشتر شد. صبح و بعدازظهر تمرین می‌کردیم تا به آمادگی برسیم. تمرینات هم خوب و به روز بود. در تهران هم دوران بدنسازی را ادامه دادیم اما الان مدتی است که روزانه یک جلسه تمرین می‌کنیم. فکر می‌کنم همه بازیکنان از این تمرینات راضی هستند. به شخصه هم از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارم و امیدوارم که فصل را با قدرت آغاز کنم.

در نقل و انتقالات تابستانی و قبل از شروع تمرینات، بحث جدایی تو مطرح شد اما در استقلال ماندی تا توانایی‌هایت را اثبات کنی. این بحث جدایی از کجا شکل گرفت؟

 نمی‌دانم چه کسی گفته بود من جدا می‌شوم. وقتی از ذوب‌آهن جدا شدم و پیراهن استقلال را پوشیدم، قراردادی بستم که تا پایان لیگ نوزدهم اعتبار دارد. نه باشگاه با من تماسی برای جدایی داشت و نه کسی به من زنگ زد تا بگوید باید از استقلال بروم. همه اینها شایعه‌هایی بود که منتشر شد اما من بی‌توجه به آنها خودم را آماده کردم تا در تمرینات شرکت کنم و فصل موفقی را رقم بزنم.

تو در ذوب‌آهن هم مهاجم نوک بودی و هم مربیان این تیم در کناره‌های خط تهاجمی از وجودت بهره می‌بردند. در استقلال هم انگار استراماچونی چنین نظری دارد. در بازی‌های تدارکاتی هم همین اتفاق افتاد؟

 دقیقا. در بعضی از بازی‌ها مهاجم نوک بودم و برخی از دیدارها هم در کناره‌های خط تهاجمی حضور داشتم. من چپ و راست هم می‌توانم بازی کنم و هر جا سرمربی صلاح بداند کارم را با قدرت و انرژی کامل انجام می‌دهم.

البته برای حضور در نوک خط حمله رقیبی جدی به نام شیخ دیاباته هم داری. رقابت با او چطور است؟

 به نظرم دیاباته فوتبالیست خوبی است. او علاوه بر فوتبالش، یک انسان کامل هم هست و در همین مدت کوتاه ارتباط نزدیکی با بازیکنان برقرار کرده و همه از حضورش خوشحالند. باور کنید فرقی ندارد من مهاجم نوک باشم یا دیاباته. همه ما مهاجمان، بازیکنان استقلال هستیم که باید تلاش کنیم تیم‌مان به موفقیت برسد. مهم هم نیست چه کسی گل بزند، من یا دیاباته و یا هر بازیکن دیگری.

تو در اواسط نیم‌فصل اول لیگ هجدهم به استقلال آمدی تا در ترکیب این تیم بازی کنی. از فصلی که گذشت راضی بودی؟

 با تعداد بازی‌هایی که انجام دادم و دقایقی که در زمین حضور داشتم، آمار من مناسب بود. اگر بیشتر بازی می‌کردم قطعا آمار بهتری هم به نام خودم ثبت می‌کردم.

چرا کمتر بازی کردی؟ دلیل خاصی داشت؟

 نمی‌دانم. این نظر سرمربی بود اما خودم هم تعجب می‌کردم که چرا کمتر بازی می‌کنم.

به‌عنوان یکی از بازیکنان کلیدی استقلال در خط حمله، از نقل و انتقالات تیم راضی هستی؟

 این تشخیص سرمربی، کادرفنی و باشگاه است که چه بازیکنانی جدا شوند و چه مهره‌هایی جذب شوند. امیدوارم سایر بازیکنانی که قرار است بیایند، زودتر به توافق برسند تا ترکیب شکل بگیرد و استقلال با آمادگی کامل وارد مسابقات شود.

رتبه استقلال در لیگ نوزدهم را پیش‌بینی می‌کنی؟

 لیگ امسال مدعی زیاد دارد. ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا لیگ را با قدرت آغاز کنیم. مطمئن باشید رقیب سختی برای مدعیان قهرمانی خواهیم بود و سعی می‌کنیم این موضوع را از همان هفته اول اثبات کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید