معمای ترکیب فصل بعد پرسپولیس

خط دفاعی پرسپولیس طی فصل‌های اخیر بدون شک اصلی‌ترین نقطه قوت تیم در راه کسب قهرمانی‌های متوالی بوده. خط دفاعی که در لیگ نوزدهم زیر نظر کالدرون ممکن است شکل جدید به خودش بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسئولان باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل نقل و انتقالات تا اینجا فقط سه بازیکن مطرح جذب کردند که یکی از آنها مدافع ملی پوش فصل گذشته ماشین سازی یعنی محمدحسین کنعانی زادگان است. این اتفاق در شرایطی رخ داد که از بین مدافعان پرسپولیس طی فصل های گذشته، فقط شایان مصلح از لیست کنار گذاشته شده که اتفاقا این بازیکن هم در پست دفاع چپ بازی می کرد. با این حساب کالدرون در حال حاضر سه دفاع آماده و باتجربه در اختیار دارد. شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی، زوج نفوذناپذیر فصل گذشته خط دفاع قرمزها در کنار کنعانی مثلث مدافعین مرکزی پرسپولیس را تشکیل می دهند. نکته قابل توجه در خصوص حضور همزمان این سه بازیکن این است که حالا شجاع و سیدجلال نسبت به فصول گذشته یک مدافع آماده برای حضور در ترکیب اصلی کنار خودشان می بینند. البته که به آنها می توان نام محمد انصاری را هم اضافه کرد. چراکه با حضور خوب نادری در پست دفاع چپ ممکن است انصاری باز هم به قلب خط دفاعی برگردد. این معادلات برای لیگ نوزدهم طوری کنار هم چیده شدند که در حال حاضر هیچکدام از دفاع وسط های پرسپولیس خیال شان از حضور در ترکیب فیکس راحت نیست.

در واقع تغییر مربی برای شروع لیگ نوزدهم ممکن است تغییری بزرگ در خط دفاعی پرسپولیس هم ایجاد کند. چون کالدرون اختیار این را دارد که همانند فصل های گذشته از زوج مشابه استفاده نکند. البته که او هم خوب می داند استفاده از جلال و شجاع می تواند تا حد زیادی نتیجه گرفتن تیمش را تضمین کند. نکته قابل توجه بعدی در خصوص معمای خط دفاعی پرسپولیس این است که شلوغی پست دفاع وسط به اسم همین چند بازیکن بزرگ ختم نمی شود. نگاهی دقیق به بازی های دوستانه پرسپولیس و تمرینات کالدرون نشان می دهد او روی احسان حسینی جوان هم حساب باز کرده و بعید نیست حسینی کوچک تیم یکی از سورپرایزهای سرمربی آرژانتینی باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید