اظهار دلتنگی امام برای زیارت آستان مقدس امام رضا(ع)

«عتبه بوسى مولا على بن موسى از آرزوهاى من است»؛ بخشی از کلام امام که نشان‌دهنده دلتنگی ایشان نسبت به زیارت حضرت رضا علیه السلام است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی که شاگرد راستین مکتب ائمه علیهم السلام است و در همه ایام عمر سعی بر آن داشتند که از راه انبیا و اولیای الهی جدا نباشند، سال ها به سبب تبعید و سپس مشکلاتی که در ایام رهبری نظام اسلامی ممکن بود پیش بیاید، از آستان بوسی حضرت رضا(ع) محروم بودند و در هر فرصتی که جمعیتی از آن دیار مقدس خدمت ایشان می رسید، این دلتنگی خود را ابراز می داشتند. در ادامه بخشی از این اظهار دلتنگی ها و آرزوی زیارت آن آستان مقدس آورده شده است:

«عتبه بوسى مولا على بن موسى از آرزوهاى من است. کراراً هم از خراسان اظهار لطف کردند آقایان و دعوت کردند. و من اگر فرصتى پیدا بکنم آرزو دارم که بیایم خدمت ایشان و خدمت همه ملت خراسان، لکن شما مى‌دانید که الآن من گرفتاریهایى دارم و در یک اجتماعات بزرگى هم براى من میسور نیست که رفت و آمد کنم، از این جهت، عجالتاً، موقتاً، معذور هستم. امیدوارم که دعا بفرمایید من موفق بشوم به همچو توفیق بزرگ.»

صحیفه امام؛ ج 10، ص 458

«من از شما آقایان که از راه دور و از مرکز ولایت و از محل قدس ملکوتى آمدید تشکر مى‌ کنم. چه سعادتى دارید که چشمهاى شما به آن بارگاه عظیم ملکوتى باز مى‌ شود و در آن حرم شریف؛ مرکز علم و مرکز ملائکة اللَّه مى‌ روید و ما حسرت آن را داریم. من حسرت یک همچو توفیقى را دارم که خداى تبارک و تعالى موفق کند ما را که به پایبوس آن بارگاه معظم بیاییم، لکن چه کنم. چه باید کرد که دستهاى اجیر و اقدامات ناشایسته اشخاصى که از خارج هدایت مى‌ شوند مانع از آن است که کشور ما یک آرامشى داشته باشد و من بتوانم از این محل خارج بشوم و به زیارت آن بارگاه، موفق. دعا کنید در آن مرکز سعادت، در آن مهبط ملائکة اللَّه که خداوند این مملکت را آرام کندو توفیق بدهد که اهالى این مملکت بتوانند به آن تکالیفى که خداى تبارک و تعالى براى آنها معین فرموده است عمل کنند.»

صحیفه امام؛ ج 12، ص 106

 

«امروز میهمانهاى ما بسیار عزیزند. این میهمانهاى عزیز از جایى مى‌ آیند که دلهاى ملائکة اللَّه به آنجا متوجه است. اصلًا مرکز ایران آستان قدس است. و ما امیدواریم که همه ما را خداوند از خدمتگزاران آستان قدس رضوى- سلام اللَّه علیه- قرار بدهد. و شماها چقدر خوشبخت هستید که در آن آستان زندگى مى‌ کنید، چه آنهایى که خدمتگزار مستقیم آستانه هستند و چه آنهایى که در آستان مقدس، خدمتگزار به ملت و اسلام و جمهورى اسلامى هستند.

همه نیروها، همه قدرتها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- هستند.»

صحیفه امام؛ ج 16، ص 387

 

«این عید بزرگ را بر مهمانان عزیزى که از محضر مقدس امام ثامن- سلام الله علیه- تشریف آوردند [تبریک مى‌ گویم‌]، ما قدم‌ هاى شما را بسیار گرامى مى‌ داریم. شما از مرکزى آمدید که مرکز نور است، مرکز علم الهى است، مرکزى است که باید همه در آن مرکز آستان بوسى کنید، و باید اظهار تأسف کنم که دست ما کوتاه است، و از شما آقایان، روحانیون و دیگر قشرها مستدعى هستیم که آن جا که رفتید عرض ارادت ما را برسانید.»

صحیفه امام؛ ج 19، ص 63

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید