توضیح وزیر کار درباره حقوق‌های غیرمجاز

محمد شریعتمداری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در حاشیه یک برنامه، پیرامون انتشار حقوق‌های نجومی مدیران زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: داستان حقوق نجومی که تمام و جمع شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق وزرا در کشور هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، گفت: ما در سامانه شفافیت، به طور طبیعی حقوق ۱۲۰ نفر از مدیران اصلی شرکت‌ها را منتشر کردیم که از این تعداد سه نفر دریافتی‌های بیش از حدمجاز و مقرر در مقررات و قوانین ابلاغی داشتند.

وی افزود: ما در سامانه شفافیت، به طور طبیعی حقوق ۱۲۰ نفر از مدیران اصلی شرکت‌ها را منتشر کردیم که از این تعداد سه نفر دریافتی‌های بیش از حدمجاز و مقرر در مقررات و قوانین ابلاغی داشتند که همانجا هم اعلام شد که بخشی از این‌ها به حساب صندوق بازگشت داده شده و مابقی هم عودت داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ضوابط حقوق و دستمزد مشخص است گفت: به عنوان مثال حقوق وزراء در کشور هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که البته امکان دارد مورد انتقاد شما قرار بگیرد. در این موارد هم حق با شماست و می‌توانید آن را در مراجع قانونگذاری مطرح کنید.

شریعتمداری درباره دعوت مدیرعامل صندوق بازنشستگی به «چالش اعلام حقوق» گفت: مدیرعامل صندوق خودش اعلام کرد که متوسط دریافتی‌اش ۶.۵ میلیون تومان بوده است. قانونگذار در برنامه ششم توسعه در این باره تکلیف قانونی معین کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید