یک میلیون تومان از افرادی که قصد خودکشی داشتند می گرفتم و برای شان سیانور می فرستادم

پرونده پسر جوانی که با راه اندازی یک کانال تلگرامی به کسانی که قصد خودکشی داشتند سیانور می‌فروخت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسیدگی به این پرونده از 18 اردیبهشت و با اعلام مرگ مشکوک پسر ٣٠ ساله‌ای در خانه‌اش آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل دست نوشته‌ای کنار جسد پیدا کردند که نوشته بود: «به این پودر دست نزنید سیانور است.» کارآگاهان به سراغ تلفن همراه شهاب رفته و در بررسی آن متوجه شدند او عضو یک کانال تلگرامی به نام «خود خلاصی» بوده است. کانالی که در آن اعضا را به خودکشی تشویق و راه‌های مختلفی برای این کار ارائه می‌کردند. همچنین مشخص شد که سیانور را نیز مدیر کانال برایش فرستاده است.با به‌دست آمدن این مدارک به دستور بازپرس جنایی مدیر کانال به نام حمید دستگیر شد.

متهم در تحقیقات به فروش سیانور و راه اندازی کانال تلگرامی اعتراف کرد و گفت: من خودم قصد خودکشی داشتم چند بار هم اقدام کردم اما موفق نشدم تا اینکه متوجه شدم در برخی کشورهای اروپایی سازمان‌هایی هستند که به افراد در خودکشی کمک می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتم با راه‌اندازی این کانال پولی به دست آورم تا بتوانم به یکی از این سازمان‌ها بروم و به زندگی ام پایان دهم. بدین ترتیب کانالی درست کردم و به اعضایی که تصمیم به خودکشی داشتند سیانور به مبلغ یک میلیون تومان می‌فروختم.

با تکمیل تحقیقات بازپرس غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را به اتهام تشویق به خودکشی از طریق ارائه راهکارها و آموزش اینترنتی و دخالت غیرمجاز در امور پزشکی صادر کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید