پلمپ ۲ مدرسه دولتی تهران

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از پلمپ دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود ثقفی پیرو خبری که روز گذشته مبنی بر احتمال پلمپ ۱۱ مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز در پی این اقدام اعلام کرده بود، توضیحات جدیدی ارائه و اظهار کرد: متاسفانه دیروز دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ پلمپ شدند.

وی افزود: همه ما در حال تلاشیم تا مشکلات مربوط هرچه سریعتر حل شوند، حتی ظاهرا نهادهای بالاتر برای حل معضل ورود کرده‌اند و امیدواریم مشکل این دو مدرسه نیز حل شود.

ثقفی در پاسخ به پرسش برخی اولیای دانش آموزان این دو مدرسه مبنی بر اینکه "تکلیف فرزندانشان چه می‌شود و آیا باید برای ثبت نام در مدرسه دیگری اقدام کنند؟" گفت: اولیاء فعلا دست نگه دارند و صبور باشند، امیدواریم که مسئله هرچه زودتر حل شود.

 ثقفی روز گذشته گفته بود که بالغ بر ۴ هزار مدرسه در تهران داریم که از این تعداد در حال حاضر ۴۷ مدرسه دارای مالک حقیقی و ۲۳ مدرسه دارای مالک حقوقی و در معرض قلع و قمع قرار دارند.

وی عنوان کرده بود: متأسفانه افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده که فشار برخی مالکان حقیقی به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود، اما در این میان متأسفانه شاهدیم که حتی مالکان حقوقی نیز به دنبال تغییر کاربری آموزشی هستند تا ارزش ملک آنها چند برابر شود. به دلیل فشارها چاره‌ای نداریم جز اینکه ۱۱ مدرسه شاهد را در تهران منحل کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید