فعالیت سامانه بارشی کشور به پایان می‌رسد/ افزایش 10 درجه ای دما

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور به پایان می‌رسد، از افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در این مناطق خبر داد و افزود: از امروز تا آخر هفته در برخی استان‌ها شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا اواسط وقت امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) ادامه خواهد داشت، گفت: در استان‌های مازندران، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و طوفان‌های تندری ادامه خواهد داشت، همچنین بارش صبح امروز در استان مازندران شدید خواهد بود.

او ادامه داد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمالی فارس و جنوب غرب اصفهان رشد ابر، بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با عبور سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد که در نوار شمالی افزایش شش تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: بعدازظهر امروز در استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد، شمال مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور سرعت وزش باد تشدید می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک موقت خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین افزود: از امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ تیر) در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه دریای خزر صبح امروز مواج و طوفانی است و غرب و مرکز خلیج فارس نیز امروز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای تهران ادامه داد: امشب، فردا و پس فردا هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران فردا در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۲ درجه سانتیگراد برسد. همچنین دمای تهران پس‌فردا (پنجشنبه ۱۳ تیر) در گرم‌ترین حالت ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین حالت ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید