بانوی پارالمپیکی تیر و کمان ایران درگذشت/ راضیه شیرمحمدی به توکیو نرسید + افتخارات

راضیه شیرمحمدی عضو تیم ملی تیروکمان معلولان درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، راضیه شیرمحمدی عضو تیم ملی تیروکمان معلولان که در مسابقات جهانی هلند موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته کامپوند شده بود، شب گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.

زندگی نامه

راضیه شیرمحمدی در یکم شهریور ۱۳۵۶ متولد شد، او در سن یک سالگی در اثر حادثه‌ای درون دستگاه مخلوط کن مرغداری که پدرش سرپرست آن بود افتاد و پای راست خود را از بالای زانو و پای چپ خود را از زیر زانو از دست داد. 

شیرمحمدی از دوران راهنمایی تا دبیرستان در رشته والیبال ایستاده فعالیت می‌کرد و پس از آن با دعوت نایب‌رئیس هیئت والیبال مشهد به والیبال نشسته روی آورد و توانست جزو اولین نفرات تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران باشد اما پس از ۷ سال فعالیت در این رشته سرانجام به دلیل ساییدگی کمر که از عوارض استفاده از پروتز بالای زانو است مجبور به رها کردن والیبال نشسته شد. 

سوابق و افتخارات

بانوی پارالمپیکی ایران در سال ۱۳۸۲ به صورت حرفه‌ای تیراندازی با کمان را آغاز کرد. راضیه شیرمحمدی در سال ۱۳۷۵ با با یک تکنسین ساخت پروتز ازدواج کرد و هم‌اکنون دارای دو فرزند است. وی در سال ۱۳۹۳ برای مدت یکسال به دلیل مراقبت از فرزندش اعلام بازنشستگی کرد اما پس از یک سال با تغیر رشته از ریکرو به کامپوند به میادین قهرمانی بازگشت.

شیرمحمدی در بازی های پارالمپیک تابستانی لندن، سال ۲۰۱۲ میلادی رقابت های انفرادی کامپوند با شکست مقابل کمانداری از سوییس حذف گردید. اما در مسابقات تیمی این ماده، در کنار زهرا نعمتی و زهرا جوانمرد با پیروزی بر تیم ملی ایتالیا به عنوان سوم و نشان برنز دست یافت.

او توانست مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ نیز آن خود کند. در بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی نیز توانست به مدال نقره برسد.

وی همچنین در مسابقات جهانی هلند که خرداد امسال برگزار شد موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. 

دیدگاه تان را بنویسید