گزارش جی پلاس/ نقش کلیدی یک ایرانی در خط دفاع آلمان

سارای ایرانی، از بهترین مدافعان جام جهانی فوتبال زنان + عکس

سارا دورسون‌خواجه یکی از بهترین مدافعان جام جهانی زنان است. مدافع ایرانی و 27 ساله‌ای که در تیم زنان آلمان عضویت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سارا دورسون‌خواجه تنها بازیکن ایرانی در جام جهانی زنان است. مدافع مرکزی تیم ملی آلمان که 27 سال قبل از پدری ایرانی و مادری ترکیه‌ای در شهر کلن آلمان متولد شده و هم‌اکنون عضو باشگاه ولفسبورگ است. دورسون‌خواجه بعد از قهرمانی با ولفسبورگ در بوندس‌لیگای زنان، در جام جهانی شرکت کرده و در فرانسه یکی از بازیکنان ثابت و کلیدی تیم ملی آلمان است.

DFB-Womens-Marketing-Days-Making-Of-1559558698

آلمان در مرحله‌ی گروهی جام جهانی 2019، ابتدا چین را با نتیجه‌ی یک بر صفر شکست داد، سپس اسپانیا را یک گل مغلوب کرد و در نهایت 4 بار دروازه‌ی افریقای‌جنوبی را باز کرد و به سومین پیروزی متوالی خود دست یافت.

دورسون‌خواجه در هر سه دیدار آلمان در ترکیب اصلی حضور داشت و بازی‌های کم‌نقصی به نمایش گذاشت. آلمان که از دورسون‌خواجه در مرکز خط دفاع خود سود می‌برد، همراه با آمریکا تنها تیم‌های حاضر در رقابت‌ها هستند که تاکنون گلی دریافت نکرده‌اند که این موضوع ارزش کار دورسون‌خواجه را بیشتر می‌کند.

زنان آلمان بعد از صدرنشینی در گروه، در مرحله‌ی حذفی باید مقابل نیجریه بازی کنند. دیداری که می‌تواند جشن صعود آلمان به مرحله‌ای بالاتر را بر پا کند.

دیدگاه تان را بنویسید