هوای اصفهان در وضعیت خطرناک برای عموم مردم

صبح پنجشنبه سی‌ام خرداد ماه سال ۹۸ مردم اصفهان مجدد با پدیده گرد و غبار شدید مواجه شدند و تا لحظه تنظیم این خبر AQI کیفیت هوای اصفهان بر روی عدد عجیب ۴۹۶ و خطرناک برای عموم مردم قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص وضعیت مجدد آلایندگی هوای اصفهان، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۳۰ خردادماه برابر عدد ۱۵۵ و در وضیعت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: شاخص اکنون (۳ ساعت اخیر )۴۹۶ بسیار ناسالم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مدیریت بحران استان هشدار داد با توجه به ایجاد شرایط گرد و غبار و افزایش غلظت ریزگردها در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان به علت فعال شدن کانون‌های ریز گرد در مناطق برون و درون استانی، ورزش‌های صبحگاهی در فضاهای باز صورت نگیرد و افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی ریوی و عروقی حتی المقدور تا برطرف شدن شرایط از منازل خارج نشوند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده باد، گرد و خاک و کاهش دید از"امروز در نواحی شمال و شمال شرقی استان تا هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط گرد و غبار در مرکز استان تا روز جمعه ادامه دارد. همچنین استفاده از ماسک استاندارد و عدم حضور در مکان‌های پرترافیک، کاهش استفاده از خودروهای شخصی توصیه می‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید