سیدبندی مقدماتی جام جهانی در آسیا مشخص شد

ملی پوشان فوتبال ایران در سید یک قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های چین قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جدیدترین رنکینگ فیفا روز گذشته(جمعه) منتشر شد که در آن تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر و ... در صدر این رده‌بندی در قاره آسیا و در جایگاه بیستم جهانی قرار گرفت که این اتفاق در سیدبندی قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تاثیرگذار بود.

بنابر اعلام فیفا، قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز بیست و ششم تیرماه در شهر دوحه برگزار می‌شود که طبق رنکینگ فیفا، ملی پوشان فوتبال ایران با تیم‌های  ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین در سید نخست آسیا قرار گرفتند.

در مرحله دوم سیدبندی قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ چین در آسیا ۴۰ تیم حضور دارند که بعد از قرعه‌کشی، هشت گروه ۵ تیمی شکل می‌گیرد و تیم‌ها رقبای خود را می‌شناسند.

طبق برنامه‌ریزی اعلام شده، تیم‌های صدرنشین هر گروه به همراه چهار تیم برتر دوم، به مرحله سوم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا صعود می‌کنند که می‌توان سخت‌ترین گروه برای شاگردان مارک ویلموتس را با حضور تیم‌های عراق یا ازبکستان، تایلند، ترکمنستان یا کویت و اندونزی متصور بود.

 

سید ۱: ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین


سید ۲: عراق، ازبکستان، سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام و اردن


سید ۳: فلسطین، هند، بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره‌شمالی، تایوان و فیلیپین


سید ۴: ترکمنستان، میانمار، هنگ‌کنگ، یمن، افغانستان، مالدیو، کویت، مالزی


سید ۵: اندونزی، سنگاپور، نپال، کامبوج، بنگلادش، مغولستان، گوام و برنده‌ی بازی «ماکائو- سریلانکا»

 

دیدگاه تان را بنویسید