گزارش جی پلاس از رفتار عجیب شرکت خودروساز

فروش فوری و اعتباری سایپا با افزایش قیمت!/ موعد تحویل عملا بیش از سه ماه؟

فروش فوری و اعتباری شرکت سایپا با افزایش قیمت خودروها از صبح امروز ( دوشنبه) آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فن آوری جی پلاس، با وجود کاهش شدید قیمت خودرو، ارز، طلا و سکه در بازار و همچنین درخواست اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش قیمت خودرو در چهارچوب سایت های دولت و تنظیم بازار، اما شرکت خودروسازی سایپا از امروز (دوشنبه - 20 خرداد 98) فروش فوری و اعتباری محصولات خود را تقریبا با افزایش قیمت کلید زد!

نگاهی به فروش فوری و اعتباری سایپا

فروش فوری تیبا 2 ؛ با قیمت  51 میلیون و 343 هزار تومان. این محصول در طرح  فروش فوری اواخر سال گذشته وجود نداشت.

فروش فوری تیبا یک؛ با قیمت 43 میلیون و 443 هزار تومان. قیمت این خودرو در آخرین برنامه فروش فوری سایپا کمتر از 42 میلیون تومان بود.

فروش اعتباری تیبا یک؛ دریافت اولیه 38 میلیون و 529 هزار تومان و 5 میلیون تومان هم اقساط که به صورت چک  (3 چک چهارماهه) دریافت می شود.

جالب است که سایپا در این بخش اعلام کرده به مبلغ حواله نقدی (38 میلیون تومان فوق) مالیات بر ارزش افزوده اضافه می گردد که چون این رقم به صورت جداگانه در طرح فروش فوری نیست، شائبه گرفتن سود همان 5 میلیون تومان با عنوان تخصیص مالیات بر ارزش افزوده را ایجاد کرده است.

فروش فوری پراید 131؛  با قیمت  37 میلیون  و 380 هزار تومان عرضه شده است. این مدل نسبت به طرح قبلی تغییر قیمت چندانی نداشته و تقریبا 380 هزار تومان گران شده است.

فروش اعتباری پراید 131؛ پرداخت اولیه قیمت 33  میلیون و 450 هزار تومان و 4 میلیون تومان اقساط به صورت چک  (3 چک چهارماهه) دریافت می شود به اضافه مالیات بر ارزش افزوده.

فروش فوری سایپا 111؛ با قیمت 39 میلیون و 680 هزار تومان. این مدل خودرو در طرح های قبلی فروش فوری قرار نگرفته بود و اکنون فروش اعتباری هم ندارد.

فروش فوری ساینا؛ با قیمت 55 میلیون و 940 هزار تومان که در طرح قبلی ابتدا با قیمت حدودی 48 میلیون تومان و در ادامه هم با چند میلیون بیشتر فروخته شد.

فروش اعتباری ساینا؛ با پرداخت اولیه 51 میلیون و 29 هزار تومان و 5 میلیون اقساط به صورت چک  (3 چک چهارماهه) دریافت می شود به اضافه مبلغ مالیات بر ارزش افزوده.

فروش اعتباری کوئیک؛ با پرداخت اولیه 56 میلیون و 280 هزار تومان و مبلغ 4 میلیون تومان اقساط به صورت چک ( 3 عدد چک 4 ماهه + 28 درصد!) که رقم نهایی آن منهای سود ذکر شده 28 درصد و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده، حدود 60 میلیون و 280 هزار تومان است. قیمت کوئیک در طرح فروش فوری قبلی حداکثر حدود 58 میلیون تومان بود.

نکته عجیب درباره فروش اعتباری کوئیک، اختصاص 28 درصد سود به مبلغ 4 میلیون تومان اقساط است که درباره خودروهای دیگر صدق نمی کند!

سایپا با این اقدام ویژه درباره کوئیک تمایلش به فروش این خودرو با قیمتی بالاتر از بخشنامه فعلی را نشان داد؛ چرا که آنها از طریق گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و سود 28 درصدی برای تسهیلات 4 میلیون تومانی مختص کوئیک، مبلغ مورد نظرشان را از مشتریان می گیرند. شاید به همین دلیل هم این مدل خودرو در طرح فروش فوری قرار ندارد!

به گزارش جی پلاس؛ زمان تحویل خودروهای طرح فروش فوری قبلی از ابتدا 45 روز اعلام شده بود و اکنون در طرح فعلی 60 روزه اعلام شده است. موعد تحویل فروش اعتباری که با وضع موجود قطعا بیش از این زمان خواهد بود، اعلام نشده است.

البته سایپا هنوز برخی خودروهای فروش فوری ثبت نامی سال گذشته را با وجود وعده تحویل 45 روزه، هنوز تحویل نداده است و اکنون حداقل 83 روز از آخرین روز کاری سال 97 یعنی 28 اسفند، می گذرد!

سایپا 151 (2)ساینا (2)کوییک (2)تیبا (2)

دیدگاه تان را بنویسید