پیش بینی هوای تهران تا فردا

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که دما تا روز یکشنبه روند کاهشی خواهد داشت، گفت:در برخی از ساعات روز یکشنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین شهبازی درباره وضعیت هوای پایتخت گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی برخی ساعات صبحگاه هجدهمین روز از خرداد ۹۸، افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده خواهد شد که عمدتا ناشی از ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته است.

او افزود:به تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات افزایش میزان وزش باد انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران موثر است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد:  این وضعیت پابرجا نبوده و با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی شنبه و تداوم این شرایط تا صبحگاه روز بعد، بر غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات یکشنبه افزوده می‌شود.

شهبازی گفت: همراه با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در طول روز، برخی ساعات همراه با افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) وجود دارد که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

او بیان داشت:انتظار می رود در برخی ساعات نوزدهمین روز از خرداد ۹۸ افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده شود، هرچند ناپایداری های جوی حاکم در بعدازظهر یکشنبه سبب بهبود وضعیت کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد. همچنین دما تا روز یکشنبه روند کاهشی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید