۲۰ هزار بلیت‌ فروخته شد اما هواداران از در و دیوار وارد ورزشگاه شدند

داورزنی: دلایل حادثه فینال جام حذفی را شفاف اعلام می‌کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: از مردم کشور به خاطر حوادث و تأخیر پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان که برای بررسی حواشی فینال جام حذفی فوتبال به اهواز سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مردم کشور به خاطر حوادث و تأخیر پیش آمده عذرخواهی می‌کنم. به خاطر اتفاقات پیش آمده به اهواز آمدیم و با دوستانی که مسئول برگزاری بودند و همه عوامل دخیل، نشسته‌ایم که علل اتفاقات پیش آمده را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: سازمان لیگ تصمیم گرفته بود تا بازی فینال جام حذفی در اهواز برگزار شود و سازمان لیگ این مساله را به اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان گیلان ابلاغ کرده بود. بحث‌های مختلفی در امتداد این مساله پیش آمد. اینکه این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود یا در استادیوم تازه تأسیس فولاد چون قرار بود فردای روز فینال، بازی برگزار شود تصمیم بر آن گرفته شد که این بازی در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: به خواست هواداران و مدیران داماش به علت این اتفاق پیش آمده و پر شدن ظرفیت ورزشگاه و باقی نماندن ظرفیتی برای داماش گیلانیان، بازیکنان داماش دیگر تصمیمی برای بازی کردن نداشتند و منجر به این شد که تأخیری 2 ساعته برای بازی پیش بیاید. در همین راستا جلسه‌ای برای هر دو تیم برگزار شد و در امتداد آن جابجایی و تخلیه برای حضور هواداران داماش انجام شد و این برداشت شد که فینال جام حذفی قرار است برگزار نشود.

داورزنی افزود: در همین راستا همه عوامل تلاش خود را انجام دادند که این بازی از همه جهات به بهترین نحو ممکن برگزار شود. ازدیاد جمعیت در ظرفیت استادیوم بازی اتفاق خارج از انتظاری بود. حدود 27 هزار نفر برای این بازی بلیت فروخته شد که 10 هزار بلیت آن اضافه بر سازمان بود. به زعم مسئولان داماش 1000 نفر برای جایگاه تماشاگران پرسپولیس در نظر گرفته شده بود اما در ساعت 2 بعد از ظهر تمام ظرفیت‌های استادیوم پر شد. حتی این اتفاق می‌افتد که سایر بخش‌های استادیوم از جمله جایگاه خبرنگاران توسط هواداران پر شد.

وی گفت: علی رغم شش ساعت تأخیر و معطلی که در این بازی برای تماشاگران این بازی پیش آمد در نهایت این مسابقه با هر نوع ترفندی که بود برگزار شد و ما بعد از بازی صبح امروز 2 جلسه برگزار کردیم تا علل این اتفاقات را بررسی کنیم. آقای حسن‌زاده نیز قرار است به اهواز بیایند و با آقای تورگ هم قرار است بنشینیم تا بررسی کنیم طی چه فرایندی این مسائل پیش آمده و گزارش‌ها و تصمیم‌های حاصل از این جلسات را به مردم ابلاغ می‌کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات پیش آمده در بازی فینال جام حذفی میان تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلانیان اظهار کرد: همه ما باید تابع قانون باشیم. بر اساس وظایفی که بر عهده ماست اختیارات و مسئولیت‌هایی داریم و باید متناسب آن پاسخگو باشیم. مصوبه‌ای در شورای امنیت کشور وجود که به آن" شاک" می‌گویند که مصوبه برگزاری مسابقات ورزشی است و در آن برای همه دستگاه‌ها و نهادها و بخش‌هایی که به ورزش مربوط می‌شوند تعیین تکلیف کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید