گزارش جی پلاس

انتخاب فغانی تمام هزینه برگزاری بازی ایران و سوریه را بر باد داد!

انتخاب علیرضا فغانی برای بازی ایران و سوریه، موجب متضرر شده هر دو تیم در رده بندی فیفا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران روز پنج شنبه در دیداری تدارکاتی و دوستانه به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود. این دیدار در روزهای فیفا دی برگزار می‌شود. زمانی که تیم‌های ملی در اقصی نقاط جهان به مصاف همدیگر می‌روند و امتیازات این دیدارها در رده بندی فدراسیون جهانی قابل محاسبه است.

برای اینکه یک دیدار در حالت بین المللی و رسمی برگزار شود، الزاماتی وجود دارد که یکی از این الزامات انتخاب داور بی‌طرف برای بازی‌های رسمی است. همانطور که در سنوات گذشته نیز تیم ملی از داوران عربی حوزه خلیج فارس و حتی ازبک‌ها برای بازی‌های دوستانه خود استفاده کرده است.

با این وجود قضاوت دیدار ایران برابر سوریه به علیرضا فغانی، داور بین‌اللملی فوتبال ایران محول شده که از بهترین داوران جهان است اما این موضوع موجب خروج بازی ایران و سوریه از برنامه بازی‌های رسمی شده و امتیاز این مسابقه به حساب دو تیم واریز نمی‌شود و طبیعتاً موجب نزول ایران در رده بندی بعدی فیفا خواهد شد.

این موضوع در هشت سال گذشته و با حضور کارلوس کی‌روش تکرار نشده بود و سرمربی پرتغالی توانسته بود با نتایج بازی‌های دوستانه و رسمی، رتبه تیم ایران را در رده بندی جهانی بالاتر ببرد اما به نظر می‌رسد ویلموتس حساسیتی از این حیث نداشته یا خواست فدراسیون را پذیرفته و یا هنوز متوجه پیامد آن نشده است.

البته مشکل کنونی بی‌ارتباط به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال نیست که قید صرف هزینه دلاری برای انتخاب داوری بی‌طرف برای این دیدار را زده است. اما از طرفی این انتخاب، هزینه‌های انجام شده برای برگزاری دیدار دوستانه در تهران را پایمال می‌کند چرا که هیچ امتیازی برای دو کشور ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید