مجیدی یا دنبال سرمربیگری است یا گول زدن مردم

محمود فکری: کریم باقری در پرسپولیس به دنبال زیرآب زدن برانکو نیست!

محمود فکری، کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی درون استقلال خراب و بهم ریخته است، چرا باید از وزیر ورزش و جوانان ایراد بگیریم؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمود فکری درباره بحث انتخاب استراماچونی سرمربی ایتالیایی برای هدایت استقلال اظهار داشت: من این مربی را دقیق نمی‌شناسم. مسئولان استقلال باید رزومه او را بدست آورده و مطالعه کنند و اگر واقعا به درد استقلال می‌خورد، بیاورند.

گزینه خارجی خوب است، اما در ایران فقط قلعه‌نویی
وی در مورد اینکه موافق گزینه خارجی است یا ایرانی، تصریح کرد: گزینه خارجی می‌تواند خوب باشد، اگر به شرایط و فضای فوتبال ایران آشنایی داشته باشد. در بین گزینه‌های داخلی، امیر قلعه‌نویی می‌تواند کمک کند که او نیز در سپاهان است و مشخص نیست می‌توانند او را بیاورند یا دوست دارد در سپاهان بماند. اگر نمی‌توانند قلعه‌نویی را بیاورند، سراغ گزینه خارجی بروند. کسی که توانمند بوده و از فضای فوتبال ایران شناخت داشته باشد.

باقری در پرسپولیس دنبال زیرآب زدن سرمربی نیست!
فکری در خصوص مشکلات استقلال در سال‌های اخیر به تسنیم گفت: همه اتفاقات استقلال از درون تیم است. کسی درون تیم به فکر استقلال نیست و همه به منافع شخصی خودشان فکر می‌کنند. همین باعث اختلاف شده تیم نتیجه نگیرد. در پرسپولیس هر کسی مدیرعامل شده، از برانکو حمایت کرده و سرمربی کروات سرخ‌پوشان نیز کارش را خوب بلد است و دستیار دلسوزی مثل کریم باقری دارد که صادقانه برای تیم کار می‌کند. باقری دنبال این نیست که زیر آب برانکو را زده و خودش سرمربی شود. پرسپولیس کاپیتانی به نام سیدجلال حسینی دارد که وظیفه‌اش را خوب می‌داند. شخصیت حسینی طوری است که همه به او احترام می‌گذارند. کاپیتان پرسپولیس رفتار و شخصیتی دارد که منافع تیم را در نظر می‌گیرد و رابطه‌اش با بازیکنان خوب است. در استقلال اما، هیچ چیز سرجایش نیست.

مجیدی یا دنبال سرمربیگری است یا گول زدن مردم
فکری در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی که گفته بود «برخی پیشکسوتان با بیان اینکه مجیدی در استقلال می‌سوزد، به نوعی دنبال منافع شخصی هستند»، گفت: مجیدی خودش اعلام کرده بود به هیچ وجه سرمربیگری استقلال را قبول نمی‌کند. این بحث یا برای گول زدن مردم است یا واقعا نمی‌خواهد سرمربی باشد. اگر واقعیت دارد، روی حرف خودش باشد و سرمربی نشود. اگر گول زدن مردم است، بحث آن جداست. مجیدی در اظهاراتش گفته آقایان از حضور او می‌سوزند. بله ما می‌سوزیم، چرا که وقتی تیم نتیجه نگیرد و آقایان به ارزنی تیم را فروخته و از ایران بروند، آن وقت ما باید جواب مردم را بدهیم.

آقایان استقلال را در دوره‌های مختلف رها کردند
وی ادامه داد: در دوره‌های مختلف ثابت شده که دوستان خیلی راحت تیم را رها کرده و مردم سوختند و ساختند. پیشکسوتان استقلال جوابگوی ندانم کاری‌های دوستان شدند. اگر نتیجه نگرفتند، بمانند و جوابگوی مردم باشند و اگر نتیجه گرفتند که دم‌شان گرم.

وقتی مشکلات استقلال درون تیم است، از چه کسی حمایت کنیم؟
کاپیتان پیشین استقلال در خصوص اینکه از او نیز انتقاد شده که چرا در چند سال اخیر از شرایط استقلال انتقاد نمی‌کرده است، گفت: وقتی همه مشکلات استقلال درون تیم است، از چه کسی انتقاد یا دفاع کنیم؟ یکی از انتقادها این است که چرا پس از گلی که به صنعت نفت آبادان زدیم، دفاعی از استقلال نکردم. مگر استقلال جلوی استقلال خوزستان دو بار گل نزد و بلافاصله گل خورد؟ در بازی با الدحیل نیز این اتفاق تکرار شد. در بازی با نفت هم تصور می‌کردند که بلافاصله پس از گلزنی، گل خوردند، این همه وقت داشتید و نباید تیم را بهم بریزید. چرا من باید از اشتباهات شما حمایت کنم؟ آیا اشتباهات داوری برای تیم‌های دیگر رخ نمی‌دهد؟ درست است که اشتباهات داوری برای استقلال بیشتر بوده که این مسئله نیز به درون تیم برمی‌گردد. پرسپولیس توانایی مربی‌اش را داشته و دستیاری نداشته که دنبال سرمربیگری باشد. کاپیتانی داشته که وظایفش را خوب انجام می‌دهد. همین است که سه سال پشت سر هم قهرمان می‌شوند.

درون استقلال خراب است، اما از وزیر ورزش ایراد می‌گیرند
فکری خاطرنشان کرد: پرسپولیس سال‌ها بود که نتیجه نمی‌گرفت، چون همه مشکلات استقلال فعلی را داشت. پس از کریم باقری، همه به خاطر دارند چندین بار بازوبند کاپیتانی پرسپولیس دست به دست شد و در یک بازی 4 نفر کاپیتان می‌شدند. دوستان نگویند ما کجا بودیم. وقتی اول فصل حرف بزنیم و کسی گوش ندهد، چه فایده‌ای دارد؟ وقتی کار خراب شد، بیاییم و از استقلال حمایت کنیم؟ درون استقلال خراب است، آن وقت از وزیر ورزش ایراد می‌گیریم. این مسائل چه ارتباطی به وزیر دارد؟ وزیر یا عواملش مدیر انتخاب کرده و مدیرعامل است که باید وظایفش را به خوبی انجام دهد. مدیرعامل باید سرمربی را انتخاب کرده و سرمربی تیم باید کارش خوب پیش ببرد. وقتی این اتفاق نمی‌افتد، چه حمایتی کنم؟

در استقلال یکدلی وجود ندارد
وی در رابطه با انتقادهایی که از مهدی رحمتی شد و همچنین اظهارات پژمان منتظری درباره هیولای درون استقلال، گفت: همانطور که گفتم درون استقلال بهم ریخته است. از مدیریت گرفته تا مربی و بازیکنان. اطرافیان تیم هم ضربه می‌زنند. در استقلال یکدلی وجود ندارد و هر کسی دنبال منافع خودش است. پیشکسوتِ بدبخت از چه کسی حمایت کند؟ وقتی درون‌تان مشکل دارید، چه حمایتی کنند؟ در بازی با الدحیل قطر، استقلال نیاز به پیروزی داشت، اما حسی برای بردن نبود و انگار دنبال تساوی بودند تا بگویند حداقل شکست نخورده‌اند. استقلال باید به آب و آتش می‌زد تا حذف نشود.

چرا کسی نگفته فکری زد و بند کرده است؟
کاپیتان پیشین استقلال با بیان اینکه کنار گذاشتن وینفرد شفر اشتباه بود، عنوان کرد: به حرف‌های ما و دو نفر که دل‌شان می‌سوزد، گوش نمی‌کنند و وقتی که خراب می‌کنند، پیشکسوتان باید همه چیز را جمع کنند. چرا زمانی که بازیکن و کاپیتان استقلال بودم  و از آن زمان 10،15 سال می‌گذرد، یک نفر نگفته فکری فلان کار را کرده بود. چرا کسی نیامده از پشت پرده فکری حرفی بزند  و بگوید او زد و بند کرده است؟ این کارها نبوده و وظایفم را خودم انجام دادم و نتیجه‌اش یکدلی در تیم و قهرمانی استقلال بود. اگر قهرمان نمی‌شدیم حداقل بازی‌های خوبی انجام می‌دادیم. هنوز هواداران از آن دوران صحبت می‌کنند.

حرف می‌زنیم، اما به آقایان برمی‌خورد
فکری تصریح کرد: هنوز کسی از استقلال نرفته، همه علیه یکدیگر صحبت می‌کند. یک نفر از مدیریت و دیگری از کاپیتان تیم صحبت می‌کند. وقتی درون تیم خراب است، طرفداران استقلال چه انتظاری از ما دارند؟ کجا را درست کنیم؟ باید بیاییم از وزیر ورزش ایراد بگیریم؟ مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان هستند که باید وظایف‌شان را خوب انجام دهند. وزیر خودش نمی‌تواند به باشگاه بیاید و به مدیر بگوید فلان مربی را بیاورید یا کاپیتان تیم این کار را بکن. در استقلال هر کسی دنبال منافع شخصی خودش است. حرف هم می‌زنیم به آقایان برمی‌خورد.

سوختن ما از حسادت نیست
وی افزود: شفر را کنار گذاشتند و مجیدی را سرمربی کردند. سرمربیگری استقلال برای مجیدی زود است، چون اگر نتیجه نگیرد، پیشکسوتان استقلال باید جوابگوی مردم باشند. شاید به استادیوم بروم و به خاطر زد و بند آقایان، تشویق‌مان نکنند، اما فکری را در روستاهای دور افتاده می‌شناسند. در همین روستاهای دور افتاده از فکری سؤال می‌پرسند که چرا استقلال این طوری شده است. آقایان پول‌شان را می‌گیرند و سپس می‌روند و آن وقت فکری و پیشکسوتان باید جوابگوی ندانم کاری آنها باشند. سوختن ما از حسادت نیست که فلانی سرمربی شود. مطمئن باشید اگر قرار باشد این نصیحت‌ها را گوش ندهند، فردا جواب کارشان را می‌بینند. چرا دود این کارها باید به چشم مردم برود؟ مشکلات استقلال این چیزهاست.

هیولای درون استقلال را بردارید
کاپیتان پیشین استقلال خاطرنشان کرد: اگر استقلال یکدست باشد، از وزیر ورزش گرفته تا مهدی تاج، علی کفاشیان و داوران نمی‌توانند کاری کنند. اینها توهم است که بگوییم وزیر این کار را می‌کند. آیا سال‌هایی که بازی می‌کردیم اشتباهات داوری نبود؟ مسائل دیگر نبود؟ آیا استقلال در گذشته دشمن نداشت و همیشه در کورس قهرمانی بود و الان همه دشمنان جمع شده‌اند؟ دشمن استقلال درون تیم است. هیولای درون را بردارید تا بقیه چیزها درست شود. خودشان تک تک درون تیم صحبت کرده و هر کسی از اختلافات درون می‌گوید. کجا دیدید که این همه درون تیم اختلاف باشد.

دوست ندارم مترسک و بله قربان‌گو باشم
کاپیتان پیشین استقلال درباره اینکه برخی می‌گویند شاید بهتر بود همانند کریم باقری امثال او روی نیمکت استقلال حضور داشته باشند، گفت: دوست نداریم مترسک و بله قربان‌گو باشیم. اگر مدد جباری در استقلال دستیار برای تدارکات بخواهد، با عشق این کار را می‌کنیم تا به استقلال کمک کنیم، به شرطی که جایی برویم که مثمرثمر باشیم. اگر چوب خشک باشیم، فایده‌ای ندارد. اگر به استقلال برویم دنبال این نیستیم که زیرآب سرمربی را بزنیم و خودمان سرمربی شویم. کریم باقری دنبال این نیست که زیر آب کسی را بزند و خودش سرمربی شود. او اگر هم بخواهد سرمربی شود، خودش می‌داند از کجا شروع کند. او تعهدی دارد که به درستی انجام می‌دهد.

فکری در پایان رابطه با قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی استقلال در یکی دو فصل اخیر گفت: دوستان باید جواب بدهند که چطور قرارداد بسته‌اند. سفره‌ای پهن بوده و همه از آن استفاده می‌کنند!

 

دیدگاه تان را بنویسید