گزارش جی پلاس/ پس از یحیی، قلعه نویی و مهدوی کیا؛

تقوی جدی ترین گزینه تیم امید و دستیاری ویلموتس

محمد تقوی مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار گرفته و بعید نیست ظرف روزهای آینده به عنوان سرمربی تیم امید و یا دستیار ویلموتس فعالیتش را آغاز کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی‌پلاس، انتخاب سرمربی تیم امید همزمان شده با امضای قرارداد با مارک ویلموتس و اخبار متفاوتی که در این مورد شنیده می‌شود. فدراسیون فوتبال باید چند انتخاب مهم انجام بدهد و همین مسئله باعث شده تا این کار با کندی پیش برود. نام سرمربی تیم امید، بعد از جدایی کرانچار بارها تغییر کرده و هر روز یک نام جدید حول و حوش این نیمکت می‌شنویم. ابتدا صحبت از یحیی گل‌محمدی شد و سپس امیر قلعه‌نویی اما هیچ یک به نتیجه نرسید. یحیی ترجیح داد در پدیده بماند و قلعه‌نویی هم گفته می شود وقتی دید گزینه‌ی بعد از گل‌محمدی است، با حضور در تیم امید مخالفت کرده است.

حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید اکنون گزینه‌هایی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده و آن‌ها را مربیان قابلی دانسته. ابتدا مهدی مهدوی‌کیا که به تازگی مدرک A  مربیگری اروپا را دریافت کرده و سپس علیرضا منصوریان که فصل فوق‌العاده‌ای را با ذوب‌آهن پشت سر گذاشت.

اگرچه ریسک انتخاب مهدوی‌کیا بالا بخاطر بی تجربه بود در مربیگری بسیار بالاست اما در عین حال او در تماسی که حمید استیلی داشته، چنین اتفاقی را ممکن ندانسته است. ظاهرا تداوم فعالیت و کلاس های مربیگری در هامبورگ دلیل او برای نیامدن به تیم امید بوده است.

منصوریان هم شاید وضعیت مناسب ذوب‌اهن را رها نکند، هرچند پای تیم ملی کشور و مساله مهم صعود به المپیک، وسط است. البته منصوریان یک تجربه‌ی ناموفق هم در این رده داشته و بخاطر یک خطای عجیب مدیریتی، نتوانست ایران را به بازی های المپیک برساند.

بعد از این دو نوبت به عبدالله ویسی می‌رسد. سرمربی فصل قبل شاهین شهرداری بوشهر که توانست این تیم قدیمی را از لیگ یک به لیگ برتر بیاورد. ویسی مورد توجه فدراسیون فوتبال است اما ظاهرا حمید استیلی با حضور او مخالفت کرده. توجیه استیلی این بوده که سهراب بختیاری‌زاده و رضا شاهرودی به عنوان مربیان تیم امید، نام بزرگ‌تری نسبت به ویسی دارند و به همین دلیل او نمی‌تواند تیم امید را به موفقیت برساند.

مهدی تاج و فدراسیون فوتبال البته یک گزینه‌ی جدی دیگر هم دارند. محمد تقوی، سرمربی سابق تراکتورسازی. این مربی بعد از خروج از تراکتورسازی هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفته اما حالا در برنامه‌های فدراسیون فوتبال قرار دارد و بعید نیست خیلی زود کار در یکی از تیم‌های ملی را آغاز کند. فدراسیون روی تقوی به عنوان سرمربی تیم امید نظر دارد اما بعید نیست با انتخاب یک گزینه‌ی دیگر، این مربی به تیم بزرگسالان برود و دستیار مارک ویلموتس شود.  

1397070912094459215544084

به گزارش جی پلاس؛ انتظار می‌رود در روزهای آینده تکلیف دستیاران ویلموتس و البته سرمربی تیم امید مشخص شود تا تیم امید از بلاتکلیفی خارج شده و تیم ملی هم بتواند با کادری کامل به مصاف سوریه و کره‌جنوبی برود.

دیدگاه تان را بنویسید