سوالی که فتحی باید جواب دهد؛ چرا طلب پروپئیج پرداخت نشده است؟

ماجرای باشگاه استقلال و پرو پئیچ به داستان هزار و یک شب تبدیل شده است و هر روز قصه ای تازه این ماجرا به گوش می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ پایگاه اینترنتی دادگاه عالی ورزش (CAS) در تازه ترین بررسی احکام صادر شده با درخواست فرجام خواهی باشگاه استقلال در پرونده شکایت پرو پئیچ مخالفت کرد تا مشکلی دیگر بر مشکلات استقلال افزوده شود.

پرو پئیچ، مهاجم سابق استقلال یک سال پیش از این بابت عدم دریافت مطالباتش از استقلال به فیفا شکایت کرد. آن زمان باشگاه استقلال به دلیل تغییرات مدیریتی نتوانست دفاعیات مناسبی در مورد ادعای پرو پئیچ داشته باشد که در نهایت حکم فیفا به سود این بازیکن صادر شد.

پس از روی کار آمدن امیر حسین فتحی مسئولان باشگاه استقلال بابت این حکم تصمیم به دفاع گرفتند تا پرونده پرو پئیچ به دادگاه عالی داوری ورزش برود اما باشگاه استقلال در جدیدترین نامه‌ای که از کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فیفا دریافت کرده محکوم به پرداخت مطالبات پرو پئیچ شده است.

محکومیت باشگاه استقلال در شرایطی شکل گرفته است که چند ماه پیش امیر حسین فتحی در یک برنامه تلویزیونی به صراحت از توافق با پرو پیچ حرف زد و گفت: مشکل پرو پئیچ هم حل شده و ما بحثی در این زمینه نداریم، خیال هواداران راحت باشد و مشکلی ما را تهدید نمی‌ کند. امیدوارم آنها شاهد بازی‌ های خوب استقلال باشند و روزهای خوبی را با یکدیگر تجربه کنیم.

اینکه چرا مدیرعامل استقلال با قاطعیت از حل این مشکل صحبت کرد، موضوعی است که او برای روشن شدن افکار عمومی باید به آن پاسخ دهد.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در روزهایی که استقلال درگیر دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود به تایید حرف های امیر حسین فتحی پرداخت و اعلام کرد: اگر بگویم هیچ تهدیدی شاید درست نباشد ولی مطمئنا در پرونده خارجی ها خیال مان راحت شده است. آخرین پرونده هم مربوط به پرو پئیچ در استقلال بوده که راضی شده بود 30 هزار دلار بگیرد ولی این رقم به او پرداخت نشده و در نهایت 2 روز پیش باشگاه استقلال 360 هزار دلار به او پرداخت کرده است. یعنی بازیکنی که با 30 هزار دلار راضی بود رضایت بدهد، در نهایت 360 هزار دلار گرفت.

برخلاف ادعاهای قبلی مدیران استقلال، طلب پرو پئیچ نه تنها پرداخت نشده بلکه افزایش هم یافته است. این مبلغ زمانی که امیرحسین فتحی به استقلال آمد 360 هزار دلار بود، اما حالا به خاطر سهل انگاری طی ده ماه اخیر از 400 هزار دلار هم گذشته است!

ضمن اینکه فیفا در حکم خود علیه استقلال به دلیل بی ‌توجهی به احکام قبلی 20 هزار فرانک سوئیس نیز جریمه برای این باشگاه در نظر گرفته است.

اما بخش مهمتر حکم فیفا علیه استقلال، این است که اگر بدهی پرو پئیچ تا دو ماه آینده پرداخت نشود، استقلال از دو پنجره‌ نقل و انتقالاتی (داخلی و خارجی) محروم می‌شود و این محرومیت تا زمان پرداخت بدهی تمدید خواهد شد!

این در حالی‌ است که تکلیف بدهی یک میلیون و 200 هزار دلاری وینفرید شفر هم هنوز روشن نیست.

پروپیچ بازیکن فوتبال اهل کرواسی و باشگاه های الفیصلی، تیرانا و اسکندربو کورچه است. وی رکورد بیشترین گل زده را در تاریخ لیگ برتر آلبانی را داراست. او در مرداد ماه سال 94 با قراردادی دو ساله به باشگاه استقلال تهران پیوست و در مدت حضورش در جمع آبی پوشان 5 گل به ثمر رساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید