نکته مهمی که علامه طباطبایی به علامه حسن زاده آملی درباره ماه مبارک رمضان فرمودند، چیست؟

علامه طباطبایی به علامه حسن زاده گفتند: آقا دعای سحر حضرت امام باقر(ع) را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نکته هایی از سیره و عملکرد علامه طباطبایی در ماه مبارک رمضان برای استفاده بیشتر مخاطبان در ادامه می آید:

ایشان تا صبح بیدار بودند. مقید بودند دعای سحر را با افراد خانواده بخوانند و پیش از ماه رمضان از همسایه ها اجازه می گرفتند که اگر برای سحر خواب ماندند آنها را بیدار کنند. ایشان در درس تفسیرشان فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال به یاد ندارم که شب های ماه رمضان را خوابیده باشم.

علامه حسن زاده آملی می نویسد: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی(ره) تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت کردم، فرمود: آقا دعای سحر حضرت امام باقر(ع) را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است.

روزه شان را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه(س) افطار می کردند. پیاده به حرم مشرف می شدند و ضریح مقدس را می بوسیدند سپس به خانه برمی گشتند و غذا می خوردند. شب های ماه مبارک در جاهایی که مجالس روضه بود شرکت می کردند و گاهی با تمام وجود گریه می کردند به طوری که بدنشان می لرزید.

 

منبع: کانال تذکره الاولیا

 

دیدگاه تان را بنویسید