جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی؛

خادم الشریعه 4 پله سقوط کرد/ صعود ۲۰ پله ای فیروزجا

در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج سارا سادات خادم الشریعه با چهار پله سقوط در رده نوزدهم برترین شطرنج بازان بانوی جهان و علیرضا فیروزجا با ۲۰ پله صعود در رده پنجاه و ششم برترین های جهان قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه می ۲۰۱۹ میلادی، سارا سادات خادم‌الشریعه با ۲۴۷۴ واحد ریتینگ با چهار پله سقوط در رده نوزدهم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان قرار گرفت. او در ماه گذشته با ۲۴۸۹ واحد ریتینگ در رده پانزدهم قرار داشت.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان جهان نیز علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۶۸۲ و با ۲۰ پله صعود در رده پنجاه و ششم جهان قرار گرفت. او در ماه گذشته با ریتینگ ۲۶۶۸ در رده ۷۶ قرار داشت.

همچنین پرهام مقصودلو با ۲۶۷۱ واحد ریتینگ و با یک پله صعود در رده ۷۶ قرار گرفت. او در ماه گذشته با ریتینگ ۲۶۶۹ در رده ۷۷ جهان قرار داشت.

در بخش برترین‌های جوانان جهان علیرضا فیروزجا در رده دوم و پرهام مقصودلو در رده چهارم قرار دارند. سید محمد امین طباطبایی با ریتینگ ۲۶۱۰ همچنان در رده دوازدهم جوانان جهان ایستاده است. در این بخش آرین غلامی در رده ۴۲ و شاهین لرپری‌زنگنه در رده ۸۰ قرار دارند.

در بخش دختران جوان جهان نیز مبینا علی‌نسب با ریتینگ ۲۲۳۳ و با سه پله صعود نسبت به ماه قبل در رده ۶۱ قرار گرفته است.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان ایران نیز علیرضا فیروزجا در رده نخست قرار گرفته است. بعد از او پرهام مقصودلو و سیدمحمد امین طباطبایی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. پویا ایدنی، آرین غلامی، احسان قائم‌مقامی، مسعود مصدق پور، امیررضا پوررمضانعلی، شاهین لرپری زنگنه، سیدخلیل موسوی و ساراسادات خادم الشریعه در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان دختران ایران، سارا سادات خادم‌الشریعه در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان و غزل حکیمی فرد در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. میترا حجازی‌پور، مبینا علی نسب، آناهیتا زاهدی فر، هانیهخلجی، مینو عسگری‌زاده، انوشا مهدیان و سید ستاره سبط رسول در رده‌های بعدی جای گرفتند.

ایران در این ماه با میانگین ریتینگ ۲۵۵۹ همچنان در رده بیست و چهارم جهان قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید