عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

معلولیت 350 هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در سال گذشته

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در ایام نوروز، میزان جانباختگان بر اثر تصادفات جاده ای حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است، البته باید گفت که بخشی از کاهش آمار تصادفات، به علت کاهش مسافرت های نوروزی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور در مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل، گفت: این مراسم با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و در این مراسم، مشکلات و موانع برای ارتقاء ایمنی در حوزه حمل و نقل و برنامه های پیش روی برای توسعه این بخش مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

اقدامات قابل قبول وزارت راه و شهرسازی برای تقویت ایمنی حمل و نقل در کشور

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر اقدامات قابل قبولی برای تقویت ایمنی حمل و نقل در کشور صورت گرفته، به ویژه وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر تلاش گسترده ای را برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز صورت داده است.

3400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد

بر اساس آمارها حدود 3400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد، البته با وجود کمبود اعتبارات در سال های گذشته، اقدامات خوبی برای اصلاح جاده ها صورت گرفته است

وی گفت: بر اساس آمارها حدود 3400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد، البته با وجود کمبود اعتبارات در سال های گذشته، اقدامات خوبی برای اصلاح جاده ها صورت گرفته است، اما باید برنامه ریزی کلانی برای رفع این مسائل صورت گیرد.

معلولیت 350 هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در سال گذشته

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق آمارها در سال 97، حدود 16 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان باختند، همچنین حدود 350 هزار نفر از هموطنان در پی تصادف دچار معلولیت جسمی شده اند.

کاهش 33 درصدی تصادفات جاده ای در فروردین ماه

یارمحمدی ادامه داد: البته خوشبختانه بر اساس آمارها، میزان تصادفات جاده ای در فروردین ماه سال جاری کاهش یافته است، به طوری که در ایام نوروز، میزان جانباختگان بر اثر تصادفات جاده ای حدود 33 درصد کاهش یافته است، البته باید گفت که بخشی از کاهش آمار تصادفات، به علت کاهش مسافرت های نوروزی بوده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی کشورهای اروپایی به دنبال کاهش صفر درصدی آمار تصادفات جاده ای هستند، از این رو ایران نیز مانند تمام کشورها باید برای کاهش این آمارها تلاش و برنامه ریزی جدی را صورت دهد، البته در دهه گذشته اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفت و عملا آمارها به صورت تدریجی کاهش یافت، اما بهبود وضعیت نیاز به عزم جدی تری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید