وزنه‌برداری قهرمانی آسیا؛

3 مدال طلای فوق‌سنگین به داوودی رسید/ ناکامی مطلق علی‌حسینی با نمایشی ضعیف

علی داوودی مدال‌های طلای حرکات یک‌ضرب، دوضرب و مجموع مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه رقابت‌های چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و گزینشی المپیک 2020 توکیو و در آخرین روز این مسابقات، نمایندگان کشورمان در دسته 109+ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که علی داوودی با مهار وزنه‌ 195 کیلوگرمی در یکضرب، 238 کیلوگرم دوضرب و مجموع 433 کیلوگرم هر ۳ مدال طلای این وزن را از آن خود کرد. سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته از کسب مدال بازماند.

* حرکت یکضرب:

علی‌حسینی در اولین حرکت موفق به مهار وزنه 170 کیلوگرمی شد، اما در دومین تلاش نتوانست وزنه 180 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. علی‌حسینی در سومین حرکت یکضرب در حالی‌که وزنه 189 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما با چراغ قرمز داوران مواجه شد تا با همان 170 کیلوگرم و عنوان نهمی به کارش پایان دهد. 10 وزنه‌بردار در این دسته حضور داشند.

علی داوودی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت یکضرب وزنه 190 کیلوگرمی را مهار کرد. وی اما در دومین تلاش نیز موفق به مهار وزنه 195 کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت نتوانست وزنه 200 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با همان 195 کیلوگرم در جایگاه اول این حرکت قرار گیرد و مدال طلا را از آن خود کند.

وزنه‌برداران کره ای و سوری با 188 کیلوگرم مدال‌های نقره و برنز این حرکت را از آن خود کردند.

* حرکت دوضرب:

علی داوودی در اولین حرکت دوضرب موفق شد وزنه 232 کیلوگرم را مهار کند و رکورد جوانان جهان را شکست. داودی در دوم حرکت دوم وزنه 237 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد دوضرب و مجموع جوانان جهان را شکست اما در سومین حرکت نتوانست وزنه 242 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با همان 238 کیلوگرم در جایگاه اول این حرکت قرار گیرد و مدال طلای دوضرب و مجموع (432 کیلوگرم) را از آن خود کند.

علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت موفق به مهار وزنه 201 کیلوگرمی شد. وی در دومین تلاش نیز وزنه 220 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت در حالی‌که وزنه 233 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود، حتی نتوانست این وزنه را لیفت کند تا با همان 220 کیلوگرم و مجموع 390 عنوان هشتمی به کارش پایان دهد. علی حسینی در دوضرب در رده ششم ایستاد.

10 وزنه‌بردار در این دسته حضور داشتند. وزنه‌برداران تایوانی و ترکمنستانی مدال‌های نقره و برنز دوضرب و مجموع این دسته را از آن خود کردند.

51

دیدگاه تان را بنویسید