همکاری های سینمایی ترکیه و ایران گسترش می‌یابد

​مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با «عبد الستار یارار » مدیر جشنواره فیلم و مدیر کل فرهنگ و توریسم قونیه در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر دیدار و گفتگو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار که در بازار فیلم ایران و با حضور رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد طرفین بر گسترش روابط فرهنگی و همکاری در خصوص برگزاری پربارتر جشنواره فیلم های معنا گرا و عرفانی قونیه توافق کردند. 

علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد با اشاره به پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی ایران با کشورهای همسایه به ویژه کشور ترکیه که همواره روابطی دوستانه و راهبردی با ایران داشته است بر افزایش تولیدات مشترک سینمایی بین دو کشور و همکاری در خصوص برپایی جشنواره و هفته های فیلم در دو کشور و معرفی توانمندی ها و امکانات فنی برای تبادل دانش و تجربه سینمایی و تعمیق همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

عبدالستار یارار با ارائه گزارشی‌ از دوره های پیشین جشنواره بر نقش موثر و جایگاه ویژه سینمای ایران در ترکیه اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم قونیه با محوریت فیلم های عرفانی و معنا گرا هر ساله در کنار مزار شاعر نام آور پارسی گوی مولانا جلال الدین رومی برگزار می شود و سال پیش در این جشنواره بزرگداشت رضا میرکریمی برگزار شد. 

وی افزود: در این دوره جشنواره از مجید مجیدی کارگردان برجسته ایرانی به عنوان میهمان ویژه، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با مهم توصیف کردن برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و تاثیر این رویداد بر سینمای منطقه و آسیا گفت: گسترش همکاری های سینمایی میان ترکیه و ایران در زمینه تولید، اکران و جشنواره ها برای ما حائز اهمیت است.

دیدگاه تان را بنویسید