در گفت و گو با جی پلاس؛

بیرانوند: این امدادرسانی، گوشه ای از مشکلات پلدختر را هم حل نمی کند/ از رفتار تراکتورسازی با فروزان متعجبم

دروازه بان لرستانی پرسپولیس می گوید بعد از فروکش کردن خبرها از پلدختر، مسئولان نباید امدادرسانی به این شرح را متوقف کنند.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در هفته ای که رقبای قهرمانی لیگ برتر شکست خوردند، بیشترین استفاده را برد و توانست اختلاف با تیم دوم جدول رده بندی لیگ برتر را به 5 امتیاز برساند.

علیرضا بیرانوند در این دیدار و در نخستین دقایق بازی غافلگیر شد و گل عجیبی را دریافت کرد تا در هفته ای که دروازه بان ها کلکسیونی از سوتی ها را داشتتد، او هم از این اتفاق بی نصیب نماند.

در دقیقه سوم این دیدار، ارسال بازیکن سایپا از روی نقطه کرنر به تیر نخست دروازه بیرانوند رسید و در شلوغی محوطه جریمه از کنار دست او وارد دروازه شد؛ هر چند در ادامه هم تیمی هایش نتیجه را جبران کردند.

بیرانوند پس از پایان این مسابقه گفت و گویی با خبرنگار جی پلاس انجام داد. او ابتدا درباره گلی که در بازی با سایپا دریافت کرد، گفت: هر دروازه بانی چنین گلی را دریافت کرده است. باید بیشتر دقت می کردم تا این گل را نخورم ولی بعضا غیر ممکن است. زیبایی فوتبال به همین اتفاقات است.

او همچنین درباره گل هایی که فروزان دریافت کرد و شائبه تبانی در پی اشتباهات او مطرح شده و در نهایت مالک تراکتورسازی او را از تیمش بیرون گذاشته نیز اظهار کرد: تعجب می کنم در تیمی به بزرگی تراکتورسازی این اتفاقات رخ می دهد. تراکتور تیم بزرگی است و باید تصمیمات خوبی گرفته شود. فروزان دروازه بان کوچکی نیست که خدای نکرده چنین کاری کند. او برای تیمش تلاش می کند و این موضوع را قبلا اثبات کرده است. باید احترام بازیکن و تیم را نگه داشت. باید قبول کنیم اشتباه رخ می دهد و بعضا غیر قابل اجتناب است.

اما بعد از امدادرسانی دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس به مردم سیل زده لرستان و بازتاب این اتفاق در خبرگزاری ها و رسانه های داخلی و خارجی، فیفا هم به رفتار انسان دوستانه او پرداخت.

علیرضا بیرانوند درباره بازتاب امدادرسانی به مردم سیل زده پلدختر در فیفا، به خبرنگار جی پلاس؛ گفت: هدف و قصد من از انجام این کار فقط کمک به مردم سیل زده لرستان بود. قصد داشتم به عنوان یک ایرانی و یک لُر، دینم را به مردم این شهر ادا کنم. البته وظیفه من بیش از این است. نه تنها من بلکه وظیفه ما در قبال همدیگر حکم می کند که در هنگام سختی به فکر هم باشیم.

او درباره اینکه توانسته از چهره اجتماعی خود برای کمک رسانی به مردم پلدختر استفاده کند، توضیح می دهد: سعی کردم بهترین کار را انجام دهم. در آن شرایط از دوستان نزدیک و کسانی که من را می شناختند، اقلام اولیه را جمع آوری کردم وشبانه به لرستان رفتم. شرایط آنجا خوب نبود و آن حجم از اقلام جوابگوی نیاز مردم نبود.

دروازه بان پرسپولیس ادامه داد: در وضعیتی که مردم پلدختر گرفتار گل و لای هستند و خانه های خود را از دست دادند، باید بیش از این به مردم کمک شود. این کارهایی که صورت گرفته، گوشه ای مشکلات مردم را هم حل نمی کند. باید یک کار بزرگتر و همچنین مداوم صورت گیرد و مردم پلدختر را فراموش نکنیم.

دیدگاه تان را بنویسید