تیم ملی فوتبال بانوان به دنبال تاریخ سازی

تیم فوتبال بانوان ایران در صورت صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک، تاریخ سازی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که در گروه C مرحله انتخابی المپیک 2020 حضور دارد و در صورت صعود به مرحله نهایی تاریخ سازی خواهد کرد.

مسابقات نهایی انتخابی المپیک در قاره آسیا در تمام دوره‌ها در شرایطی برگزار شده است که تیمی از منطقه غرب در این مسابقات حضور نداشته است و همواره تیم‌هایی از سمت شرق آسیا در مرحله نهایی حاضر بوده‌اند.

در المپیک 1996 آتلانتا و المپیک 2000 سیدنی، تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 1995 و 1999 راهی المپیک شدند که به این ترتیب سهمیه به ژاپن و چین رسیده بود. در المپیک 2004 آتن پس از برگزاری مسابقات در مرحله گروهی، تیم‌های کره شمالی، چین، کره جنوبی و ژاپن به مرحله حذفی راه پیدا کردند که در نهایت چین و ژاپن راهی المپیک شدند. کره شمالی در مرحله گروهی با چین تایپه، هنگ کنگ و سنگاپور مصاف داد، چین و کره جنوبی بالاتر از میانمار و گوام به نیمه نهایی رسیدند و ژاپن نیز در گروه تایلند و ویتنام توانست به عنوان صدرنشین صعود کند. در المپیک 2008 پکن که چین به عنوان میزبان در مسابقات حاضر بود، در مرحله نهایی ژاپن از گروهی که کره‌جنوبی، تایلند و ویتنام بود راهی المپیک شد و کره شمالی هم در گروهی متشکل از استرالیا، چین تاپیه و هنگ کنگ به المپیک رسید.

برای المپیک 2012 لندن، 6 تیم ژاپن، کره شمالی، استرالیا، چین، کره جنوبی و تایلند به مرحله نهایی رسیدند که در نهایت ژاپن و کره شمالی راهی المپیک شدند. در مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو در قاره آسیا هم استرالیا و چین در حالی راهی المپیک شدند که ژاپن، کره‌جنوبی، کره شمالی و ویتنام نتوانسته بودند در این گروه کاری از پیش ببرند.

به این صورت، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که با برتری 9 بر صفر مقابل فلسطین بردی روحیه بخش را کسب کرد، اگر بتواند در بازی روز سه‌شنبه خود مقابل چین تایپه به پیروزی برسد و در صورتی که فیلیپین نتواند تفاضل خود را مقابل فلسطین ارتقا دهد، برای نخستین بار به عنوان تیمی از غرب آسیا راهی مرحله نهایی انتخابی المپیک خواهد شد. فوتبال بانوان در منطقه شرق آسیا قدرت بسیار بالایی دارد و این تیم‌ها حتی در فوتبال جهان نیز جزو قدرت‌های برتر محسوب می‌شوند.

در حال حاضر چین تایپه با 6 امتیاز و تفاضل 5+ اول است، تیم ایران با 3 امتیاز و تفاضل 7+ در رده دوم ایستاده و فیلیپین نیز 3 امتیازی نیز با تفاضل صفر در رده سوم ایستاده است. فلسطین نیز که با شکست مقابل ایران حذف شد، بدون امتیاز و با تفاضل 12- در رتبه چهارم قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید