رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داد؛

امیدواری رئیس اتحادیه مشاوران املاک به کاهش قیمت مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید: امسال جهش یا افزایش قیمت مسکن مطلقا احساس نمی‌شود. در سال 98 انتظار می‌رود در برخی مناطق قیمت خانه شکسته شود و روند کاهشی را به خود بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عده‌ای از کارشناسان افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ را پیش‌بینی کرده‌اند و این درحالی است که رئیس اتحادیه املاک تهران معتقد است گرانی مسکن مطلقا احساس نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن در سال ۹۸ ارزان خواهد شد یا خیر؟گفت: با شروع سال ۹۸ مسئولان مدام خبر از اتفاق‌های نو در حوزه مسکن و شهرسازی می‌دهند. برخی از فعالان این حوزه از ارایه تسهیلات به حوزه مسکن می‌گویند و اخیرا هم وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسکن امید خبر می‌دهد. با وجود این در سال رونق تولید می‌توان نسبت به آینده و رونق تولید مسکن امیدوار شد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: در سال‌جاری با ارایه برنامه دولتی‌ها قیمت مسکن تغییر نمی‌کند و بلکه بازار با رونق بهتری رو به رو خواهد شد.

مصطفی قلی خسروی در ادامه افزود: خوشبختانه امسال جهش یا افزایش قیمت مسکن مطلقا احساس نمی‌شود. در حقیقت امسال قیمت مسکن پایین‌تر از نرخ تورم است.

او اظهار کرد: در سال‌جاری با ارایه برنامه دولتی‌ها قیمت مسکن تغییر نمی‌کند و بلکه بازار با رونق بهتری رو به رو خواهد شد. در حقیقت قیمت مسکن در سال ۹۸ جهشی نیست و کمااینکه انتظار می‌رود در برخی مناطق قیمت شکسته شود و روند کاهشی را به خود بگیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا باوجود افزایش یک باره قیمت‌ها معاملات در بخش مسکن دچار رکود خواهد شد؟ گفت: اینکه برخی می‌گویند امسال کانال معاملات در حوزه مسکن قفل می‌شود را قبول ندارم. این صحبت‌ها در شرایطی امکان‌پذیر است که هیچ دستگاه اندازه‌گیری و آماری در کشور وجود نداشته باشد. خوشبختانه این روزها تمام سازمان‌ها به ثبت آمار و اطلاعات مجهز هستند. بر اساس تازه‌ترین آمار از ابتدای اسفند ماه تا اواخر مدت یاد شده در حوزه مسکن ۱۴ هزار معامله انجام شده است. بنابراین معاملات مسکن قفل نشده و معاملات در حال انجام است.

 

دیدگاه تان را بنویسید