حادثه مهیب برای پیکان وانت و غرق زدن در رودخانه

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشته شدن 3 تن، مصدومیت یک نفر و مفقودی یک پسربچه بر اثر واژگونی و سقوط یک دستگاه خودروی پیکان وانت در داخل رودخانه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سرهنگ رضا کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی و سقوط یک دستگاه خودرو پیکان وانت با مسافر به داخل رودخانه در محور «صومعه‌سرا به هندخاله» بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو پیکان وانت که پس از بازگشت از گردش روز طبیعت با سوار کردن خانواده خود در پیکان وانت در مسیر فوق‌الذکر در حال تردد بود، از جاده روستانی خارج و با طی کردن مسیری 3 کیلومتری در زمین‌های کشاورزی و شالیزار بدلیل عدم پارک صحیح، خودرو به حرکت درآمده و مستقیما به داخل رودخانه با عمق 6 متر سقوط و در آب فرو رفته است.

وی ادامه داد: در این حادثه سرنشینان خودرو پیکان وانت که دو زن 26 و 27 ساله و یک پسربچه 5 ساله بودند به علت شدت جریان آب و عمق زیاد فوت، یک خانم 30 ساله مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و یک پسربچه 12ساله نیز علیرغم تلاش و جستجوی داخل رودخانه توسط حاضران در محل و عوامل امدادی و انتظامی مفقود شده که جستجو همچنان ادامه دارد.

سرهنگ کوهستانی با بیان اینکه راننده 30 ساله پیکان وانت از این حادثه نجات یافته است، گفت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را بی ‌احتیاطی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سوار کردن مسافر بصورت غیرمجاز در عقب خودرو از سوی راننده پیکان وانت اعلام کردند.

این مقام انتظامی در پایان از تمام رانندگان خواست، هنگام تردد در جاده‌ها بخصوص در محورهای روستائی و خاکی و استقرار در حاشیه رودخانه با توجه به باراندگی و سیلابی بودن درایام تعطیلات نوروز و شلوغی جاده‌ها، رعایت نکات ایمنی را لازمه رانندگی خود قرار داده تا شاهد بروز اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

جستجوی نجاتگران هلال احمر گیلان برای یافتن افراد غرق شده ادامه دارد

مهدی ولی پور با اشاره به دو حادثه غرق شدگی در استان گفت: یک دستگاه خودرو پیکان وانت با مسافر روز گذشته به داخل رودخانه پسیخان صومعه سرا سقوط کرد.

وی افزود:در این حادثه 4 نفر از سرنشینان خودرو وانت بار در صومعه‌سرا جان خود را از دست دادند که پیکر 3 تن از آن‌ها توسط افراد محلی پیدا و یکی از آنان که کودکی ۱۲ ساله است هنوز پیدا نشده است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان در ادامه با بیان اینکه یک جوان رودسری روز گذشته در  رودخانه لله سر غرق شده است، اظهار کرد: فرد غرق شده جوانی ۳۴ ساله بود که برای ماهیگیری به رودخانه لله سر در منطقه سنگ چین چابکسر رفته بود.

ولی پور با اشاره به اینکه غواصی در حوادث غرق شدگی از وظایف هلال احمر نیست خاطرنشان کرد: در صومعه سرا ۱۶ نجاتگر به همراه قایق و تیم پایگاه امداد دریایی انزلی و در رودسر ۷ نجاتگر در حال جستجوی مفقودین هستند.

دیدگاه تان را بنویسید