قطبی: باید تلاش کنیم در کورس قهرمانی باقی بمانیم

سرمربی تیم فولاد گفت: ما در هر بازی 6 تا 10 موقعیت صد در صد درست می‌کنیم اگر می‌خواهیم برنده شویم باید آنها را به گل تبدیل کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال دو تیم ماشین سازی تبریز و فولاد روز جمعه نهم فروردین ماه به مصاف هم خواهند رفت.

افشین قطبی سرمربی تیم فولاد در نشست خبری پیش از بازی گفت: از روزی که کارم را با فولاد شروع کردم  اولین بازی مقابل تیم تراکتور سازی تبریز بود و برای دومین بار به این شهر سفر می‌کنم و از مهمان نوازی مردم تبریز کمال تشکر را می‌کنم. ما ایرانی ها باید متحد باشیم در برابر حوادث اخیری که در سیل به وجود آمده امده و اظهار همدردی با خانواده های آسیب دیده در این سیل های اخیر می‌کنم.

قطبی گفت:‌ما فردا بازی مهمی داریم ضمن اینکه تا پایان فصل بازی‌های مهمی داریم که هر کدم از بازی‌ها برای ما مهم است. تلاش می‌کنیم خودمان را از تیم‌های وسط جدول جدا کرده ونتیجه خوبی را کسب کنیم. من فکر می‌کنم وقتی بازی با تراکتور را انجام دادیم بازیکنان ما استثنایی بازی کردند. یکی از بهترین بازی‌های این تیم بازی با تراکتور بود. فضای بسیار زیادی بود. بازیکنان با انگیزه بودند. شاید اینطور بگویم بهتر از خودشان بودند. من با مسئولان باشگاه صحبت کردم که در این بازی‌های باقیمانده نمی‌توانیم اینطور باشیم و باید تیم را تقویت کنیم تا در کوران قهرمانی باشیم. عبدالله کرمی و سینا مصدوم شدند هر دو در بازی تراکتور خوب بودند.

وی افزود:‌ ما در نیم فصل نتوانستیم بازیکنانی را در زمان نیاز به خاطر اتفاقات مهمی که رخ داد به تیم اضافه کنیم. در بازی پرسپولیس خوب بودیم و در 4 بازی 10 امتیاز به دست آوردیم. متاسفانه در چند بازی مشکل داشتیم و نتوانستیم گل بزنیم.  بعضی‌وقت ها اشتباهاتی پیش می‌آید و این فوتبال است. بازی در لیگ برتر خیلی مشکل است. واقعا هر دو تیم نزدیک هم هستند. چیزی که برای ما مهم است اینکه 7 امتیاز از 4 تیم بالای جدول گرفتیم. این نشان می‌دهد تیم ما توانایی‌های زیادی دارد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در واکنش به این سؤال که تا پایان فصل چه جایگاهی برای تیم خود در نظر دارید، گفت: با بازی‌هایی که انجام دادیم نشان می‌دهد که با نتیجه کسب کردن می‌توانیم  بین 3 تا 4 بالا باشیم البته این بستگی به نتایج بالای جدول دارد. ما باید تلاش کنیم تا در بازی‌های باقیمانده در کورس قهرمانی باشیم.

قطبی در پاسخ به این سؤال که کدام بازیکنان مصدوم یا محروم هستند، گفت: در مورد مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها اجازه دهید چیزی نگویم. فردا معلوم می‌شود چه کسی بازی می‌کند. اما شیمبا فردا محروم است.

وی در پاسخ به این سؤال که نظرتان را در مورد تیم ماشین‌سازی تبریز چیست، گفت:  فکر می‌کنم بازی ما مقابل این تیم خیلی مشکل خواهد بود. ماشین‌سازی تیم است که با سرعت بالا بازی می‌کند. وقتی توپ از دفاع به حمله اضافه می‌شود این سرعت بالای دارد. ماشین سازی در خانه امتیازات خوبی گرفته و در جدول هم جایگاه خوبی دارد. بازی سختی برای هر دو تیم است ضمن اینکه ما هم تیم خوبی داریم. در بازی مقابل سپاهان و استقلال دیدید ما بهتر از آنها بازی کردیم ولی متاسفانه پیروز نشدیم. اما اگر ما موقعیت‌هایمان را گل می‌کردیم بدون شک برنده بودیم. ما در هر بازی 6 تا 10 موقعیت صد در صد درست می‌کنیم اگر می‌خواهیم برنده شویم باید آنها را به گل تبدیل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در پاسخ به این سؤال که در طول 10 سالی که شما نبودید آیا لیگ برتر فوتبال پیشرفت کرده یا خیر، گفت: اولا امکانات لیگ برتر بهتر شده است. احساس می‌کنم بازیکنان در لیگ خیلی بهتر شده‌اند. مربیان بهتر شده‌اند. من شک ندارم در 10 سال اخیر فوتبال ایران پیشرفت کرده است. تیم ملی ایران بهترین آسیا است. ما با این روند رو به جلو می‌توانیم یکی از تیم‌های 20 تیم جهان یا بالاتر باشیم. بازیکنان ما چیزی از بازیکنان لیگ‌های اسپانیا، پرتغال و.. ندارند. فقط آنها احتیاج به حمایت از مسئولان و باشگاه‌ها را دارند.

قطبی در پاسخ به این سؤال که آیا با شناختی که از این تیم دارید آیا برای برد آمده‌اید یا برای همان یک امتیاز قانع هستید، گفت: یکی از تلاش‌های ما این است که یک تیم خوب برای آینده فولاد بسازیم. ما یک بازی با سایپا داشتیم 273 نفر در استادیوم بودند. اشک از چشمانم درآمد که چرا در لیگ ایران 273 نفر برای تماشا آمده‌اند. این موضوع من را غمگین کرد. بازیکنان و مربیان باید بدانند نتیجه مهم است اما جذابیت بازی‌ها مهمتر است. اگر جذابیت نباشد بازی جوانمردانه نباشد تماشاگران به ورزشگاه نمی‌آیند. تلاش ما قشنگ بازی کردن است. این به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند. ما فردا و در بازی‌های باقیمانده سعی خواهیم کرد هجومی بازی کنیم و یک بازی جذابی را ارائه کنیم. این موضوع به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند. ما فردا برای پیروزی بازی خواهیم کرد. مهمتر از آن برای فوتبال قشنگ وارد زمین خواهیم شد.

وی در پایان در مورد همدردی ورزشکاران با خانواده سیل زدگان گفت: وقتی شما یک بازیکن فوتبال هستید و عشق مردم به فوتبال و شما است، احساس من این است ما در مقابل این احساسات مسئولیت زیادی داریم. باید آن احساسات و عشق را به مردم جامعه بازگردانیم. مردم در این مدت خیلی زجر کشیدند و باید همه به آن کمک کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید