۳۴ گوسفند با قدیمی ترین اسپرم جهان بارور شدند

محققان دانشگاه سیدنی از قدیمی ترین اسپرم جهان برای بارور کردن ۳۴ گوسفند با موفقیت استفاده کردند. این اسپرم‌ها در سال ۱۹۶۸ از ۴ گوسفند نر تهیه شده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اسپرم‌های یادشده به مدت بیش از نیم قرن در محلول نیتروژن مایع و در سرمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد حفظ شده و تا به امروز کیفیت اولیه خود را حفظ کرده اند.

پژوهشگران دانشگاه سیدنی در این مورد گفته اند: این به طور قطع قدیمی ترین اسپرم موجود در جهان است که از آن برای بارورسازی یک موجود زنده استفاده شده است. آزمایش‌های انجام شده بر روی این اسپرم قبل از استفاده از آن به منظور بارور کردن گوسفندان ماده، صحت و کیفیت آن را ثابت کرده بود.

نکته جالب اینکه گوسفندانی که با استفاده از این اسپرم‌ها متولد شده اند از نظر ظاهری و به خصوص چین و چروک‌های پوست بدن شباهت زیادی به گوسفندانی دارند که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی در استرالیا زندگی می‌کردند.

از اسپرم‌های یادشده برای باروری ۵۶ گوسفند ماده استفاده شد که در نهایت ۳۴ گوسفند با موفقیت باردار شده و وضع حمل کردند. این امر به معنای نرخ باروری ۶۱ درصدی با استفاده از اسپرم‌های یادشده است که تفاوت چندانی با نرخ باروری امروزی گوسفندان (۵۹ درصد) ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید