نایکی علیرضا فغانی را تحریم کرد

با فشار کمپانی نایکی، علیرضا فغانی و همکارانش از پوشیدن لباس های این برند آمریکایی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منع شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایرانی ها تنها داورانی هستند که در لیگ قهرمانان آسیا لباس با برندی متفاوت را می پوشند. نایکی، اسپانسر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و از سال ها پیش همه داورانی که در تورنومنت های این قاره سوت می زدند، لباس های کمپانی نایکی را به تن می کنند. با وجود عدم امکان فعالیت شرکت های آمریکایی در ایران، نایکی تا پیش از جام جهانی روسیه منعی برای همکاری با ورزشکاران ایرانی نداشت. در جام جهانی بود که اعلام شد این شرکت قرارداد رسمی اش را با سامان قدوس؛ ستاره ایرانی لیگ سوئد فسخ کرده است.

علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی که بازی های مهمی مثل فینال المپیک، فینال جام باشگاه های جهان و رده بندی جام جهانی 2018 را سوت زده تایید می کند که نایکی او و همکارانش را از پوشیدن لباس های این کمپانی منع کرده است. او می گوید: «بله. به خاطر تحریم های آمریکا حق پوشیدن لباس های نایکی را نداریم. در جام ملت های اخیر هم که در امارات برگزار شد، ما حق نداشتیم نایکی بپوشیم. به همین دلیل آدیداس می پوشیدیم.»

فغانی یادآوری می کند این محدودیت ها فقط برای داوران نیست و همه ورزشکاران ایرانی را شامل می شود. او در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا یک بازی را سوت زد. تصاویر نشان می دهد لباس هایی که به تن کرده، هیچ آرمی ندارد. این در حالی است که در دیگر بازی های لیگ قهرمانان آسیا، داوران لباس هایی با آرم نایکی به تن داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید