سفارش های آیت الله قاضی برای ورود به ماه رجب

در شب اول ماه رجب با هم توصیه های آیت الله قاضی را مرور می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، علامه طباطبایی (ره) درباره آیت الله قاضی می فرماید: «ما هر چه در زمینه تهذیب و تزکیه نفس و اصلاح اخلاق داریم، از مرحوم قاضی داریم که در حیاتش از او تعلیم گرفتیم و از محضرش استفاده کردیم.» 

آیت الله قاضی در متن وصیت نامه اش به شاگردان خود، نکاتی را درباره ماه رجب مطرح کرده است که در ادامه، مروری بر آنها خواهیم داشت.

 ـ آگاهانه وارد ماه رجب شوید

آگاه باش، زمانی که وارد ماه رجب می شوی. بیدار شو، برای آن که توشه خوبی برای خود برداری! شب های این ماه را بیدار باش و روزهای آن را روزه بگیر به جهت شکر خداوند که به تو روزی کرده و مخواب مگر به مقدار معتنابهی و کم!

ـ قبل از شروع ماه رجب توبه کنید

اولین چیزی که بر ما قبل از ورود به این ماه واجب است، توبه است با شروط لازم و نمازهایی که برای توبه وارد شده که مقصود همان دستور توبه ای است که حضرت رسول(ص) در ماه ذوالقعده دستور دادند با همان کیفیت که در کتب ادعیه آمده و در اعمال ماه ذوالقعده و در کتاب «مفاتیح الجنان» هم موجود است البته حالا چون ماه ذوالقعده نیست در روز یکشنبه قبل از اول ماه یا شب جمعه یا روز جمعه که می آید، توبه کنید.

ـ نمازهای واجب را به وقتش بخوانید

یک توصیه دیگر آن است که در ماه رجب نمازهای واجب را در بهترین اوقات خودش انجام دهید همراه نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت می شود، اگر نتوانستید چهل و چهار رکعت.

 ـ زیارت اهل قبور بروید

زیارت اهل قبور بروید نه هر روز بلکه کم کم و گاه گاهی (هفته ای یک مرتبه خوب است) و در روز زیارت کنید نه در شب.

دیدگاه تان را بنویسید