گزارش جی پلاس؛

عاقبت شروع ضعیف استقلال و پرسپولیس در آسیا؟ + آمار

تیم های ایرانی شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نداشتند و تنها با دو امتیاز از دو بازی خانگی و شکست در بازی خارج از خانه، یکی از بدترین نتایج را در آغاز لیگ قهرمانان آسیا کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب نکردند. ذوب آهن در دیداری خانگی برابر الزوراء عراق دست به هر کاری زد به جز گلزنی و در نهایت فرصت خوب برای کسب سه امتیاز را از دست داد تا فعلا با یک امتیاز در رده دوم گروهش قرار بگیرد. در این گروه الوصل امارات 3 امتیازی و النصر عربستان بدون امتیاز است.

پرسپولیس، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در بازی خانگی برابر پاختاکور ازبکستان که از مرحله پلی آف به دور گروهی راه یافت، با اشتباه داور، سه امتیاز این دیدار را از دست داد و تنها یک امتیاز از این بازی خانگی به دست آورد. صدرنشین این گروه هم الاهلی عربستان است که با دو گل السد قطر را برد.

یکی از سنگین ترین نتایج هفته نخست نیز در بازی الدحیل قطر برابر استقلال ثبت شد. یاران شفر در حالی که یک نیمه به خوبی در دوحه برابر قهرمان قطر بازی کرده بودند، در نیمه دوم خوب عمل نکردند و با دریافت سه گل شروع بدی در این مسابقات داشتند تا العین امارات با وجود شکست یک بر صفر مقابل الهلال عربستان بالاتر از استقلالی ها در این گروه قرار بگیرد.

شروع ضعیف نمایندگان ایران در آسیا با توجه به تقویت تیم های عربی بیش از فصول گذشته، موجب نگرانی اهالی فوتبال شده است.

با این وجود نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد، این سه تیم در گذشته با نتایج اینچنینی در شروع مسابقات، باز هم توانسته اند از دور گروهی صعود کنند.

پرسپولیس

2009 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2011 – هفته نخست: باخت: عدم صعود از گروه

2012 – هفته نخست: مساوی – صعود از گروه

2015 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2017 –  هفته نخست: مساوی صعود از گروه

2018: هفته نخست: برد – صعود از گروه

یاران برانکو در همه ادواری که با مساوی مسابقات را شروع کردند، توانستند به دور بعد را پیدا کنند.  

استقلال

2009 – هفته نخست: باخت – عدم صعود از گروه

2010 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2011 – هفته نخست: مساوی – عدم صعود از گروه

2012 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2013 – هفته نخست: مساوی – صعود از گروه

2014 – هفته نخست: باخت – عدم صعود از گروه

2017 – هفته نخست: باخت – صعود از گروه

2018 – هفته نخست: مساوی – صعود از گروه

استقلال تنها یک بار توانسته همراه با ثبت باخت در بازی نخست، از دور گروهی صعود کند که این موضوع به دو سال قبل و آخرین تجربه این تیم مربوط می شود. با این حساب یاران شفر هنوز شانس صعود از این مرحله را خواهند داشت.

ذوب آهن

2010 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2011 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2016 – هفته نخست: برد – صعود از گروه

2017 – هفته نخست: مساوی – عدم صعود از گروه

2018 – هفته نخست: باخت – صعود از گروه

ذوب آهن در سال 2017 با مساوی شروع کرد و صعود نکرد اما سال گذشته علی رغم شکست در بازی نخست توانست به عنوان تیم دوم صعود کند.

به گزارش جی پلاس؛ آمار و ارقام ادوار گذشته نشان می ‌‌دهد علی رغم این شروع ضعیف، تیم های ایرانی شانس بالایی برای صعود و حتی صدرنشینی در این رقابت ها دارند و هنوز برای نتیجه گیری درباره سرنوشت تیم ها در پایان مرحله گروه زود است.

هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پیش است و این هفته استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان العین و پرسپولیس در قطر به دیدار السد می رود.  مسابقه تیم های ذوب آهن و النصر عربستان هم قرار است در امارات برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید