پس از انتخاب به عنوان عضو هیات اجرایی OCA

صالحی امیری: ایران در شورای المپیک آسیا دارای حق رای خواهد بود

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: ورزش ایران برای اهداف بلند خود نیازمند کرسی در آسیا و IOC است و هرچه ظرفیت کرسی‌های آسیایی را بالا ببریم این امر در توسعه ورزش قهرمانی نقش دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص انتخابش به عنوان عضو هیئت اجرایی شورای عالی المپیک آسیا، اظهار داشت: ورزش ایران برای اهداف بلند خود نیازمند کرسی در آسیا و IOC است و هرچه ظرفیت کرسی‌های آسیایی را بالا ببریم این امر در توسعه ورزش قهرمانی نقش دارد.

وی در ادامه افزود: این یک حق رای برای ما در شورای المپیک آسیا است و این حضور می‌تواند به حضور سایر افراد در سایر کرسی‌ها و لابی‌ها برای کسب آن کمک کند.

رئیس کمیته ملی المپیک از دیدار با شیخ احمد خبر داد و گفت: اصل جلسات و نشست شورای المپیک آسیا تمام شده و من یک جلسه با شیخ احمد برگزار کردم که در آن وی قول داد جلسه هیئت اجرایی مهر یا آبان سال آینده در تهران و یا کیش برگزار شود. قدم اول بعد از عضویت در هیئت اجرایی گرفتن این میزبانی بود که محقق شد. در این جلسه شیخ احمد تاکید کرد که رویکردش به ورزش ایران مثبت است و ایران را در این زمینه یکی از قدرت‌های بزرگ آسیا می‌داند. من هم توضیحاتی در خصوص توسعه ورزش بانوان و ورزش قهرمانی به شیخ احمد دادم.

صالحی امیری به دیدارهای جانبی در حاشیه نشست شورای المپیک آسیا اشاره و تاکید کرد: امروز چند دیدار جانبی در زمان استراحت با مسئولان آسیا برگزار کردم که بیشتر جنبه معارفه داشت. فردا نیز در 2 تا 3 ملاقات و جلسه حضور داریم. در مجموع باید بگویم این اجلاس مثبت بود.

وی در پایان گفت: با عضویت در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در تمام جلسات حضور دارم و یک حق رای برای ایران در این جلسات وجود خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید