گزارش جی پلاس/ تغییر ۱۰ میلیونی دو روزه از کجا می آید؟

قیمت های عجیب ایران خودرو در 6 روز فروش فوری! + جدول

گروه خودروسازی ایران خودرو طی 5 روز نوسان شدیدی در قیمت فروش فوری محصولات خود داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فن آوری جی پلاس، نوسان شدید قیمت خودرو در بازار در بهمن ماه باعث شد گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو برای به تعادل رساندن قیمت این محصولات دست به فروش فوری و پیش فروش محصولات خود بزنند. اتفاقی که با استقبال شدید مردم همراه بود. به طوری که با باز شدن سایت ها برای ثبت نام پس از گذشت نیم ساعت با هشدار پررنگ تکمیل ظرفیت ثبت نام این محصولات مواجه می شدیم.

گروه خودروسازی ایران خودرو از 30 بهمن ماه طی سه بخشنامه فرآیند ثبت نام خود را آغاز کرد. که در این گزارش به مقایسه اجمالی قیمت برخی محصولات پرداخته ایم.

در روز 30 بهمن در اولین بخشنامه پژو 405 با قیمت 72 میلیون تومان برای فروش فوری عرضه شده بود که این خودرو در بخشنامه سوم (5 اسفند ماه) با قیمت 62 میلییون تومان به فروش رسیده است.

از سوی دیگر خودروی پژو 207 با قیمت 94 میلیون تومان در روز اول( 30 بهمن ماه) به فروش رسیده اما در بخشنامه دوم(97/12/01) با قیمت 89 میلیون تومان به فروش رسیده است.

خودروی پژو پارس سال تک سوز در روز اول با قیمت 81 میلیون تومان  و دوگانه سوز با قیمت 86 میلیون تومان و در بخشنامه دوم  (97/12/01) تک سوز این خودرو با حدود قیمت 70 میلیون تومان و در بخشنامه سوم (97/12/05) دوگانه سوز این مدل خودرو با حدود قیمت 80 میلیون تومان به فروش رسیده است.

بنابر این نوسانات 6 تا 11 میلیون تومانی عجیب بعضا طی 2 روز اتفاق افتاده، این سوال مطرح می شود که طرح فروش فوری این کارخانه توانسته به تعادل بازار کمک کند یا اینکه این بازار است که بر قیمت خودروساز تاثیر عجیب و غریبی دارد؟!

از طرفی قیمت های اعلام شده در بازار هم طی 6 روز گذشته و به ویژه در روزهایی که ایران خودرو لیست قیمت جدید منتشر می کرد، چنین نوساناتی نداشت!

ناگفته نماند که گروه خودروسازی سایپا طی این روزها که ثبت نام فروش فوری محصولات خود را آغاز کرده با این نوسان همراه نبوده و نرخ خودروها در این روزها ثابت مانده است.

در ادامه جدول ایران خودرو طی سه بخشنامه برای مقایسه قیمت محصولات ارائه شده است.

 

بخشنامه 40951 (2)

بخشنامه 4096 

2 (2)

 بخشنامه 4101 

3 (2)

دیدگاه تان را بنویسید