علی دایی: مگر می‌شود کارخانه بزرگ سایپا در یک سال و نیم 4 یا 5 مدیرعامل عوض کند؟

علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: چهار روز تمرین نکرده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی دایی پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، گفت: نمی‌توانم چیز خاصی بگویم چون چهار روز است تمرین نکرده‌ایم. وقتی بازیکنانم تمرین نکرده‌اند نمی‌توانم چیزی درباره بازی بگویم. به خاطر شرایط بوجود آمده در مورد تیمم هیچ حرفی ندارم بزنم چرا که تمرین درست و حسابی نداشتیم. خودتان بهتر می‌دانید که با چه تیمی بازی داریم و تراکتورسازی چه شرایطی دارد. آنها هواداران زیادی دارند و این فصل هم هزینه زیادی برای جذب بازیکن و مربی انجام داده‌اند.

وی افزود:  تراکتورسازی برای آسیایی شدن می‌جنگد و الان هم موقعیت خوبی است که مقابل ما امتیاز کسب کند اما مطمئن باشید بازیکنان من با انگیزه بالا و فکر بردن فردا به میدان خواهند رفت و هرچه از دستشان برآید انجام می‌دهند.

 سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تیمش با وجود همه مشکلات نمایش خوبی را مقابل الریان ارائه داد و به نظر می‌آید سایپا در مقابله با حریف آسیایی خود از سوی باشگاه حمایت نشد تصریح کرد: اول از همه باید از بازیکنان تیمم تشکر کنم که با دست خالی عالی بازی کردند. من از همه شاگردانم راضی هستم با وجود اینکه ما باختیم اما زیاد از این موضوع ناراحت نشدم. چون همه بازیکنانم هرچه در توان داشتند در زمین گذاشتند. ما هم واقعا بدشانس بودیم چرا که در دقیقه 85 به تیر دروازه حریف زدیم و در برگشت دو گل پشت سر هم خوردیم که این اتفاقات از طبیعت فوتبال است. 

دایی اضافه کرد: باید بگویم که ما با چه شرایطی رفتیم و برگشتیم. در 25 سال عمر فوتبالی‌ام چه زمانی که بازی می‌کردم و چه الان که مربیگری می‌کنم نمونه این اتفاقات ندیده بودم. تا یک ساعت قبل از پرواز باشگاه پول آژانس را واریز نکرده بود و ما ترس این را داشتیم که پروازمان انجام یا کنسل می‌شود. باور کنید این شرایط برای ما وجود داشت. مگر می‌شود شما با این اوضاع مقابل تیمی به میدان بروید که شرایطش برای همه ما مشخص است.

 سرمربی سایپا گفت: با این جوی که وجود داشت باید به غیرت بازیکنان آفرین گفت. متأسفانه برخی بازیکنان جوان ما که اولین بار بود به خارج از کشور می‌آمدند 20 دلار هم در جیبشان نبود تا دو بسته شکلات بخرند. این مشکلات در تیم ما وجود داشت و برای اینکه حل شود بازیکنان ما 4 روز است تمرین نمی‌کنند اما متأسفانه کسی هم جوابگو نیست. آقای درویش مدیرعامل باشگاه هم وقتی دید حمایت نمی‌شود و نمی‌تواند کمکی بکند استعفا کرد. اسم تیممان سایپا است و کارخانه با آن عظمت پشت تیم وجود دارد اما همه فکر می‌کنند جز اینکه به شرایط تیم رسیدگی کنند. متأسفانه سال قبل هم همینطور بود و ما به تنهایی کارهایمان را پیش بردیم.

دایی در خصوص اینکه چرا تیم‌هایی مثل سایپا، راه آهن و صبا با مشکلات مالی روبه‌رو شدند، گفت: دلیلش سیستم نادرستی است که در همه اداره‌ها و ارگان‌ها برقرار است. هر تیمی که می‌خواهد به لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم بیاید سازمان لیگ باید از آنها تضمین بگیرد. وقتی تضمین گرفته نشود این اتفاقات می‌افتد. متأسفانه به خاطر ندانم کاری، خیلی از تیم‌هایمان نابود شدند. این مسئله به مدیریت کلی حاکم بر فوتبال کشورمان برمی‌گردد. فوتبال چون در چشم است مشکلات آن را می‌بینیم اما خیلی چیزها را ما می‌بینیم که شما آن را نمی‌بینید.

وی در رابطه با اظهارات رضا درویش مدیرعامل سایپا که گفته تنها امید این تیم به علی دایی است، گفت: لطف ایشان بوده که چنین حرفی زده اما به تنهایی نمی‌توان کاری کرد. یک دست صدا ندارد. ما کار گروهی انجام می‌دهیم نه انفرادی، اگر ورزشکار انفرادی بودم می‌دانستم چطور به تنهایی تمرین کنم اما فوتبال قضیه متفاوتی دارد. خنده‌ام می‌گیرد که باشگاه سایپا 80 کارمند دارد و هر مدیری که آمده آدم‌هایش را آورده است. مگر می‌شود کارخانه بزرگ سایپا در یک سال و نیم 4 یا 5 مدیرعامل عوض کند؟ طبیعی است که هرکسی می‌آید دلش بخواهد با آدم‌های خودش کار کند. 80 و اندی حقوق بگیر به عنوان کارمند در باشگاه سایپا حضور دارند؛ مگر سایپا چقدر ورزشکار دارد؟ فکر کنم با این شرایط به ازای هر ورزشکار، دو کارمند داشته باشد.

ادامه دارد...

 

دیدگاه تان را بنویسید